inte lika eländig dag

2008-05-08 @ 07:21:32 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Ja gårdagen började ju inte allt för bra. Som tur är så fortsatte den inte lik dåligt. Efter halva dagen hittade jag telefonen bakom datorn. I lagom tid för att hinna svara när chefen för Haparandas gruppbostäder ringde och sa att jag ska jobba mellan 14/7-17/8. Några enstaka kvällspass men mest nätter (hade skrivit i arbetsansökan att jag ville jobba nätter). Kommer gå efter ett tre-tre scheman. Jobba tre dagar ? vara ledig tre. Mest troligt kommer jag spendera så gott som hela sommaren i Haparanda. På ett sätt känns det lite jobbigt, men det är ju bara så det är. Få se om min kära familj vill joina mig där borta sedan. Vi har ju ett rätt stort rum uppe på vindan (som vi har för oss själva. Viden alltså). Ja, ja, ingen ide att fundera på det nu. Vi får ju helt enkelt se.


dag då? Idag har jag inga planer. Känns konstigt men bra. Förhoppningsvis blir det filmkväll, om vi nu hittar någon bra film.

 

Till sist kan jag ju meddela att jag kommit fram till att vi måste vårstäda här hemma. Detta kom jag fram till efter att ha råkat zappa förbi ?Rent Hus? igår. Det finns en anledning till att jag inte ser på sådana program. Nu går jag omkring här hemma och känner mig äcklad och tror att hela vår lägenhet är fylld med kryp. Fastän vi inte är lika äckliga som de i programmet.

Nå nu ska jag göra en lista. Och inte enbart för att jag tycker om listor utan för att goben ska veta vad som måste göras. Då slipper jag säga åt honom. Han kan bara kolla listan och välja en punkt som passar honom.


Kommentarer

Postat av: camilla'

vad nice att du hittade mobilen och att du fick jobb! Vad härligt, då kommer även jag spendera en del tid hos mamma :D(förutsatt att mina arbetstider är vänliga, hehe) Hoppas liv och petri också spenderar en del tid där :)

2008-05-08 @ 09:56:50
URL: http://ccurry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback