god morgon gott folk

2009-02-19 @ 07:02:00 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

God morgon gott folk.

 

Den här morgonen har varit… lite si och så. Katten är sjukt jamig. Han jamar och jamar för ingenting. När jag försöker följa efter för att se vad de är så går han och äter. Jaha? Och de behövde jag komma med för att se, eller? Dessutom lyckades han ha ner ett glas i köket. Som självklart fick sönder. Suck.

 

Tösan vaknade sex. Lite väl tidigt. Hade gärna legat och dragit mig i sängen en halvtimme till.

 

Har nästan ingenting att äta till frukost. Fick slänga två 6-pack med ägg, skinkan, en kassler och lite annat nu på morgonen då allt vart flera dagar gammalt. Så jag borde verkligen gå och handla idag. Funderar på vad man ska äta till frukost. Illamåendet kommer smygande. Blä!

 

Och så har jag ont i hela kroppen. Efter att jag gått till skolan och tillbaka (lektionen var flyttad till 13.00 så de var bara att vända i dörren) så fick jag onda sammandragningar. De kom och gick under hela gårdagen. Väldigt jobbigt! Blev nästan lite rädd på kvällen då de inte försvann! Är fortfarande lite öm i magen och har träningsvärk i rumpan och låren. Och resten av kroppen. Antar att ryggen och armarna är ömma från i tisdags då jag bar på tösan en hel del. Man märker att man är arbetar mer med kroppen nu än tidigare.

Så idag blir jag hemma från skolan. Vågar inte gå samma bit igen nu. Ska prova igen på måndag men idag måste jag få vila lite. Har mailat läraren och det blir att räkna hemma.

 

 

Nåja, tösan är på bra humör :). Hon springer omkring och leker och är så där allmänt glad. Vår lilla solstråle.

Hoppas syster (PIK PIIIIIIK) kommer förbi här idag efter skolan. Skulle verkligen vara skönt med lite hjälp, någon som busar av tösan ordentligt på eftermiddagen så hon sover bra sen ;). Och du, glöm inte tidningarna! Haha


Kommentarer

Postat av: camilla'

haha. vad sägs om imorgon istället? säg till om du behöver något mer dit hem så ska jag se om jag kan fixa :D

2009-02-19 @ 14:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback