ny kvällsrutin

2009-02-25 @ 19:45:40 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Nu sover tösan. Hon somnade jätte fint på soffan, som vanligt. Det är vår nya kvällsrutin.

Vi tittat lite på tv (för det mesta blir det unga mödrar och vänner) och myser. Brukar dra in en kudde och ett täcke från vår säng. Kring sju tiden frågar jag om vi ska klä på henne en pyjamas. Svarar hon nej så säger jag att hon får en ersättning efter att hon har tagit på sig pyjamasen. Då brukar hon gå med på det!

När ersättningen är klar så lägger hon sig på kudde och tar flaskan. Jag bäddar om henne med täcket. Sedan sätter jag mig vid datorn.

Efter att hon ätit klart ger jag henne nappen(och går tillbaka till datorn) och sedan brukar hon somna rätt fort. Väldigt skönt. Smidigt och enkelt. Sedan är det bara att bära in henne till sin egen säng.

Jupp.

Det fungerar bra. Det kommer vi nog köra på ett tag till :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback