simhall - ica - tacos - men idag då?

2009-02-28 @ 07:15:03 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

God morgon gott folk!

 

Inatt har tösan haft en bra natt. Hon har bara vaknat en endå gång.

Själv har jag vaknar en gång i timmen HELA natten! Fattar inte… helt sjukt.

Nu sitter jag här med min kaffekopp och tösan ligger fortfarande och sover. Sötnosen. Antagligen pga att vi hade en rätt aktiv dag igår!

 

Efter tösans dagsvila gick vi ut och promenerade mot simhallen. Tösan gick en bra bit själv. Tyvärr fick vi stanna efter en bit så jag (lite diskret så där) kunde kräkas i en snödriva. Men sedan fortsatte färden.

Det var rätt mkt folk på simhallen. Fredagar verkar vara en populär dag för många barnfamiljer.

Tösan stormtrivdes och gick ner i vattnet uran problem. Hon hamnade under vattnet TRE gånger! Men det blev inte det minsta gnäll efteråt! Nej hon fortsatte på som vanligt. Hon stormtrivdes verkligen.

Hon trivdes så pass bra att hon SKREK hela vägen upp ut poolen när jag sa att det var dags att fara. Hon skrek hela tiden i duschen och hon skrek hela tiden i omklädningsrummet. Trevligt.

 

Väl ute ur sporthallen så blev hon lugn igen. Vi ställde in siktet på Ica. Tösan gick första biten och sedan satt hon i pulkan. Väl framme så var klockan närmare halv fyra. Vilket betyder att det var FULLT med folk. Och där stod vi. Jag med en 2 åring, en pulka, en handväska och en ryggsäck full med blöta badkläder.

Pulkan slängde jag in i ett hörn med en gubbe som satt och sålde lotter. Väskorna fick jag bära på. Tösan skulle prompt dra korgen SJÄLV och väskorna fick INTE ligga i den. Och försökte jag hjälpa till så börja hon skrika. Sötungen min. så har vi ju gjorde en gång tidigare. Det var på en tisdag direkt efter att de öppnade. Nu var det ju som sagt en fredag halv fyra. Alla förstår väl skillnaden?

Nåja, som tur var så var de flesta andra kunder också småbarnsfamiljer så jag vill gärna tro att de kunde så någonting sött i att en 2 åring envist drar en korg efter sig och krockar in i allt och alla som var ”i vägen”.

Passade även på att köpa en stor påse klubbor. Bra att ha och muta tösan med!

 

Väl ute ur affären fick hon sig en klubba, fast då skulle hon sitta snällt i pulkan och hennes ryggsäck och icapåsen skulle också få åka med henne. Det gick bra för fröken. Så vi promenerade hemåt i lugn och ro.

 

Väl hemma påbörjade vi middagen. Klockan var trotts allt över fyra och vi var vrålhungriga! Tacos blev det. Mmmm! Tösan åt hur bra som helst. Speciellt av körsbärstomaterna! Sedan slängde vi oss på soffan och tog det lugnt resten av kvällen.

 

 

Och nu är det då en ny dag. Vad 17 ska vi hitta på idag? eg skulle vi behöva städa. Men hur kul är det om man jämför med igår? Haha!

Någons om vill komma och hälsa på?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback