En fin fredag

2011-03-18 @ 17:00:06 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag bestämde jag mig för att hämta hem barnen lite tidigare. Goben kom hem på lunch så han släppte av mig vid fsk innan han åkte tillbaka till skolan. Så jag hämtar barnen och vi går till Ica. Där inne var det som vanligt. Tösan skötte sig rätt bra med löften om fredagsmys. Bobo var det lite svårare med. Väl ute ville han inte sitta i pulkan, nej han skulle tillbaka in i affären. Efter en del bänglande med en matkasse, en överfull ryggsäck och en skrikig unge kunde vi promenera hem. Med Bobo skrikandes i pulkan.  Och självklart ville tösan inte gå. Och självklart var de sand och asfalt lite varstans. Så när lägenheten äntligen kommer i sikte tänkte jag vara lite effektiv och plocka upp nycklarna färdigt. Problemet vara bara de att de inte var i fickan, inte i någon av fickorna. Och mobilen var hemma. Och dörren var låst!
Så jag fick ta mina skrikiga ungar, min matkasse och den överfulla ryggsäcken och promenera över till Tarja, där jag fick låna telefonen och ringa hem Goben igen.

Vi stannade faktiskt hos Tarja så kidsen fick leka lite, det var riktigt trevligt.
När vi kom hem åt vi ätit en kycklingsallad till middag och nu är det fredagsmys för kidsen. Det är väl lite väl tidigt men Bobo kommer nog somna som en stock innan 18.00 då han missade sovstunden idag!

 


Lite godis och chips framför Pippi på de sju haven

 

Sammanfattningsvis kan jag säga att dagen varit fin, fast de blev lite tjorvigt där en sväng!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback