Fredag

2011-03-18 @ 07:20:59 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

En ny dag gryr. Eller har grytt för ett tag sedan.
Tänk att det redan är fredag, igen! Så skönt.
Jag har lite skolgrejer som ska vara klara innan jag kan låtsas ta helg. Som ni vet så har vi pluggisar ingen ledig tid, men vissa dagar pluggar vi lite mindre, oftast infaller dessa dagar under helgen. Finskan ska renskrivas och mejlas in. Och på tal om mejl: Hur jäkla underbart är det inte att man nu för tiden kan mejla in sina skolarbeten istället för att behöva lämna in dem personligen, så som man fick göra på högstadiet! Dessutom tänkte jag läsa igenom ”lag och rätt” delen i samhällskunskapen, ett kort kapitel som avslutas med ett muntligt förhör, me like. Till sist tänkte jag hinna läsa igenom moment ett i historian, det var några sidor, om jag inte minns helt fel.

Ikväll blir jag själv med kidsen så jag tänkte köra på Fredagsmys-kortet. Chips eller ostbågar och en film. Det blir nog hur bra som helst.
Och om solen fortfarande skiner så kanske vi äter picknick ute på balkongen. Kycklingsallad står på menyn.

 

 

 

Kollade igenom lite gamla bilder på pix tidigare och insåg att jag längtar nå fruktansvärt efter bar asfalt!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback