Att pendla

2014-02-27 @ 06:44:37 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Sedan nyår har jag börjat pendla, på heltid. Studentbostaden är uppsagd och istället sitter jag på bussen 5 dagar i veckan. Jag är, som många vet, en relativt morgonpigg människa och tänkte att detta inte skulle vara några problem alls. Dessutom tänkte jag att en timme på bussen (enkel väg) var en timme jag kunde spendera med studier.





Det visade sig att jag var lite väl optimistisk. Att stiga upp 05.05 under vardagarna blir slitsamt i längden. Vill man hinna få ihop ett vettigt antal timmars sömn (vilket är nödvändigt när man studerar och hjärnan är ens arbetsredskap! ) får man snällt lägga sig med pensionärerna. Dessutom visade det sig ganska snabbt att det inte går att plugga på bussen. Jag går ju en teknisk utbildning. Våra studier går allt som oftast ut på att vi ska räkna och lösa uppgifter. Med hjälp av papper, penna, sudd och miniräknare. Och formelsamling. Det är lite för mycket grejer att dra fram på bussen.
Så nu lyssnar jag på musik samtidigt som jag halvsover under mina bussresor. Och ibland, men bara ibland, passar jag på att läsa labbförberedelser.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback