justämmning på gång!

2007-12-06 @ 06:53:00 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

Nu har äntligen julen hittat hit på riktigt!
vi har julgardiner i köket, vardagsrummet och i tösans sovrum. Stjärnor hänger i fönstrena i köket och vardagsrummet. Tösan har fått en ren i sitt fönster! Levand lus på vackra fat, adventsljusstackar, glitter, julgransbollar i fönstrena, en julbock, julmusik från morgon till kväll. Ja stämmningen börjar verkligne infinna sig. Dessutom kokade jag knäck här för någon dag sedan. Och laxen har jag börjat förbereda, ska grava den helt själv i år!
men det absolut bästa är att vi har plockat fram julgranen. Och pyntat den!
jag vet att många tycker det är alldeles för tidigt men det skiter jag i.
denna julen är så underbar och jag vill hinna njuta av den. Just denna julen.

 

Just denna julen är det premiär för så mkt!
det är min första jul med min alldeles egna familj.
det är min första jul som vi ska fira hemma hos oss och ingen annan stans.
det är min första jul då jag ska stå för det mesta av julmaten.
det är min första jul då jag ska grava laxen, göra janssons och se till att skinkan blir bra.
det är min första jul med julgran hemma.
det är min första jul med julstrumpor.


ja det kan fortsätta så ett tag till men ni förstår väl på ett ungefär vad jag menar.


 


har gjort mattan själv

Petri fixar

nu är det bara glittret och stjärnan kvar. men det ska vi fixa en annan dag!


Kommentarer

Postat av: elmas

Vilket härligt inlägg om din första jul som familj:)
Jättefint skrivet!
Oj så flitig du är som gjort den julgrans mattan själv.Letar för fullt efter en ny gran.Våran gamla plastgran började barra så det var dags för en ny.
Er gran är väldigt fin:)

2007-12-06 @ 17:41:49
URL: http://elmas.babyblogg.se/1/

Postat av: Tessah

ÅÅååå vill också sätta upp julgranen*såååå avis*!! :) Marcus vill inte sätta upp den förns 1 dag INNAN julafton (HJÄLP) hahaha. Ska gnälla nån vecka till så kanske jag får upp den också ;)

Synd att tösa var sjuk och ni inte kunde komma på lunchen. Men de kommer fler ggr :)

ha de!

2007-12-06 @ 22:30:10
URL: http://www.tessah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback