så här gick Planen!

2007-12-08 @ 11:56:52 Permalink Allmänt Kommentarer (18) Trackbacks ()

Sambon började jobba redan sex den 7 dec. strax efter att han gått hemifrån så steg jag upp. Kunde inte sova! Tösan låg fortfarande och sov så jag fick plocka och ha mig helt själv. Bytte sängkläder och bäddade och fixade klart sovrummet.

Mamma kom och hämtade tösan kring elva. E vart förbi och hjälpte mig bära ut alla sopor och insamlingar. Och så hjälpte hon mig med rullarna till håret och att dra upp dragkedjan till klänningen! Tackar J

Förberedde maten som gick att förvara i kylen

 

(menyn:
ägghalvor med majonsä och räkor
klyftpotatis och beanäsås
vitlöksmarinerad fläskfilé i skivor
gurka, tomat, paprika och fetaost lite blandat på tandpetare
salami
baguetter med olika röror
sen drack vin (eller jag då och sambon drack julmust!)

 

Nåja, sambon min kom hem. Jag hörde när han slet ner kuvertet från dörren (har verkligen tejpat fast det med eltejp!). Stod där och kikade på honom genom titthålet. Såg hur leendet växte allteftersom han läste brevet. Sen tittade han sig omkring, lite oroligt, och efter att ha försäkrat sig om att ingen såg honom tog han på sig ögonbindeln och plingade på.

 

Släppte in honom och gav honom en puss och ledde in honom på toa med skorna på och allt. Där väntade ju resten av kuverten. Hörde honom prassla där inne ett tag. Satte mig vid datorn, framför FL och alla underbara tjejer där. Hjälpte verkligen att få höra att planen lät bra och det var jätteskönt att ha ?sällskap?. Målade naglarna medan sambon var i duschen. Ville itne göra någonting som skulle låta för mkt.

 

 

När han var klar ropade han på mig
och jag ledde ut honom igen. Plötsligt ringde telefonen och jag såg att det var han. Funderade på att inte svara men så ändrade jag mig. Det visade sig att han glömt nycklarna i badrummet! Så jag pillade ut dem genom brevinkastet åt honom.

 

Sen dammsög och skurade jag. På toa hade han lämnat alla kläder och handduka i en hög på golvet. Så städade upp där och förberedde lite därinne. Sen gick jag väl mest omkring och var nervös, satt vi FL, plockade och förberedde maten och sminkade mig.

 

Sambon kom hem med vinet och filmerna. Sen åkte han iväg igen.


Helt plötsligt kommer han hem, nästan en halvtimme tidigt! Så ledde snabbt in honom i duschen och säger att ?nu får du sitta där tills jag är klart!?. Sprang omkring som en lite tok och försökte ordna klart allt. Slängde in baguetterna i ugnen tillsammans med potatisarna. Rörde ihop såsen, ställde allt på plats, tände alla ljust, bättrade på make upen och försökte fixa iordnign allt. Sen fick han komma ut.

 

Det helade bröjade med romantiskt tjorv med dvd:n som inte ville spela upp filmen för oss så vi slog igång en annan. Men jag kunde inte koncentrera mig på den. Ville ju veta hur han hade haft det. Det visade sig att han kände massören (eller ad de nu heter när det är en kvinna) och hon hade undrat om han trodde jag skulle fria. ?nej men vi ska förlova oss på alla hjärtans dag nästa år? var svaret. Så han hade faktiskt inte misstänkt nå! Sen fick jag även veta att ?jag har nervöskissat hela dagen? för han hade vart nervös över alla lappar som skickat honom hit och dit.

Tillslut tog vi fram albumet. Bläddrade igenom de och han tyckte de var fint. När vi kom till sista sidan var väl reaktionen ?nej men gumman?, spänd väntan, tillslut jag ?jag men vill du då?!? och han ?ja!?.











här hängde r ingarna

 

 

 

 

Sedan skålade vi i champagne och firade i sovrummet. Efter det kollade vi på idol och var lyckliga.

 

image27


Kommentarer

Postat av: Jenny

Jag var en av anhängarna i tråden på FL. ;) Måste säga att det var riktigt riktigt romantiskt, vilken överaskning!!! Är så glad att han sa ja!! Stort grattis!!! :)

2007-12-08 @ 12:49:22
URL: http://pennyjenny.webblogg.se

Postat av: Karin

Gud så oerhört lyckliga ni måste vara nu!! Stora gratulationer!! OCh lycka till med resten av bröllopet!!!

2007-12-08 @ 12:49:27
URL: http://www.dingo.blogg.se

Postat av: Karin

Jag är Nonstopvampire på fl som var med redan i tråden =)

2007-12-08 @ 12:50:28
URL: http://www.dingo.blogg.se

Postat av: ToZa

Toza på fl här , Stort grattis och vilka ideer du har :) Lycka till !
ps.. Klänningen var grymt snygg , vart har du hittat den? :)

2007-12-08 @ 17:24:42

Postat av: Ida

Åh, grattis! Det där lät ju riktigt kul! Lycka till nu :)

2007-12-08 @ 22:24:55
URL: http://idablogg.fjellborg.eu

Postat av: Tessah

Grattis grattis till förlovningen :) Grymt snygg klänning också *tillägga*
:)

2007-12-08 @ 23:35:31
URL: http://www.tessah.blogg.se

Postat av: Fia

GRATTIS!!!! kunde inte svara på messet, inga pengar. är så glad för din skull, har vart jätte nervig här hemma:)

2007-12-09 @ 00:33:09
URL: http://jezzamyn.blogg.se

Postat av: nadia

Så himla fint och romantiskt! Grattis, grattis!

2007-12-09 @ 08:18:34
URL: http://sicklabeach.blogg.se

Postat av: Annica

Man kan ju inte annat än att säga JA till dig. Grattis, grattis !!

2007-12-09 @ 10:59:20

Postat av: Anonym

Grattis till er båda! Ps, det är mycket naken hud på sista bilden när ni ligger i soffan, jag misstänker att ni såg idol nakna ;-)

2007-12-09 @ 11:45:19

Postat av: Annelie

GRATTIS. Så pysslig du är, gift dig med mig istället! ;)

2007-12-09 @ 12:07:28
URL: http://vaniljhimmel.blogg.se

Postat av: Marie

massa grattis till er! :)

2007-12-09 @ 14:28:34
URL: http://www.maaarie.bloggagratis.se

Postat av: Sofia

Grattis :-D Det verkar ha blivit en alldeles underbar dag och kväll. Synd att jag redan är gift, annars skulle jag låna lite idéer från dig...fast det kanske jag kan göra ändå, för att överraska maken en dag :-D

2007-12-09 @ 15:21:37
URL: http://www.fundilerar.be/bubbel

Postat av: Hanna

Gud så gulligt utav dig!! :)

2007-12-09 @ 16:57:58
URL: http://wildbee.blogg.se

Postat av: Lotta Eliasson

Hej!

Vill bara säga GRATTIS och önska er all lycka i framtiden. Det var så roligt att läsa om hela planen och jag fick så stor inspiration till min förlovningsdag som var i lördags. Jag hade en liten skattjakt, med kuvert fast enbart i lägenheten... och där historien om mig och honom stod nerskriven...

Lotta

2007-12-09 @ 20:38:18

Postat av: Filifjonkan

Tack! Nu har jag pillat på tavlan igen och fixat det sista. Skönt!

Stort GRATTIS!
Läste om din plan på Fl eller om det var Bröllopstorget. Lät så romantiskt! Och här låter det ju ännu bättre! SKönt att det gick så bra!
Kram"!

2007-12-10 @ 21:39:57
URL: http://www.metrobloggen.se/filifjonkan

Postat av: Bela

GRATTIS SCHNYGGING! Jag ska ringa dig här nå!

2007-12-11 @ 11:57:55
URL: http://bela.blogg.se

Postat av: Tezz

herregud vad mysigt =)

ja e också inne på det där med lappar ;) men ja ska ge tre olika häften ist. 15 orsaker till att ja älskar dej, 15 orsaker till att du älskar mej å 30 orsaker till att vi ska gifta oss.

Spurtar mot fredagen =D.

Läs gärna min blogg.

Önskar dej all lycka!!!

2008-07-16 @ 09:40:34
URL: http://theresetomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback