snart är det julafton

2007-12-20 @ 07:17:14 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Snart är det julafton! Det kom som en liten chock för mig när M upplyste mig om att det faktiskt är nu på måndag. När hon upplyste mig om detta blev jag först väldigt stressad. Jag hade fått för mig att det var ännu en vecka kvar innan självaste julafton. Men nu, efter att ha fått sova på saken, så känns det väldigt bra.

Det mesta är ju gjort här. Vi har handlat så gott som allt vi behöver ha hit hem i matväg. Bakandet är kvar. Pepparkakor, lussekatter, knäck och tryffel, men det tycker jag ju att är roligt! Och dessutom är det ju rätt så lätt.

Sen ska man få upp glittret på granen, slå in några sista minuten klappar (köpte lite extra klappar till dem som vart riktigt snälla i år, hihi) och lite städning. Renbädda, dammsuga, rengöra i toaletten och sådant där ni vet. Inget allt för jobbigt eller allt för svårt. Det ska vara kul med förberedelserna, annars kan man lika skita i det.

 

Om det är någonting jag vill lära min tös så är det de!
stressa inte, de blir inte bättre. Var effektiv, få saker gjorda, allt kan inte vara kul men ha en positiv inställning och försök njuta av situationen. Om det aldrig är jobbigt och tråkigt så kan det inte heller vara lätt och roligt.

 

Nu är jag väldigt sugen på att se en julfilm eller två. Måste be sambon fixa de till ikväll. Så kanske vi kan mysa i soffan men varsin kopp glögg. Eller nej just, sambon dricker inte glögg. Han får väl dricka must istället. Men huvudsaken är att vi får mysa tillsammans i soffan och uppfyllas av den där underbara julkänslan. Ni vet när man blir alldels varm och pirrig, man blir lycklig och vill nästan bara skratta. Det är som att man vill stanna i just det ögonblicket för ingenting kan bli bättre än just där och då.


Kommentarer

Postat av: Fia

ja du, jag har inte handla nästan några klappar alls ännu, får pengar idag så jag får nog gå ut o fixa de jag kan nu, sen har jag inte köpt nån sorts julmat alls och inte heller nån vanlig mat:) tänkte fara o storhandla när gubben kommer hem, eller ja han kommer ju på fredag kväll så det blir väll på lördag då:)

2007-12-20 @ 07:48:15
URL: http://jezzamyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback