tankar om julklappar

2007-12-13 @ 20:44:14 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Julklappa är ett väldigt hett ämne just nu. Det är så lustigt med div prylar som vissar hatar lika intensivt som andra önskar sig! Tänkte dela med mig av mina tankar om lite olika julklappar

 

Body lotion/ parfym

Kan vara bra. Det kan faktiskt vara jätte bra, enligt mig. Tycker det är kul att få för då slipper jag köpa det själv och kan använda mina pengar på någonting roligare. MEN om man ska ge bort det så bör man veta vad (och OM) den lycklige använder för märke. Annars kan det blir så fel!

Parfymer är en väldigt uppskattad present om den kommer från ens älskade och denna älskade faktiskt har varit så pass uppmärksam så denne har kunnat köpa hem RÄTT doft

 

Hårvårdsprodukter

Åter igen en bra sak att få, i mitt tycke.  Men här gäller det samma som ovan. Och ska man köpa hårvårdsprodukter ska det vara lite lyxigare märken eller en stor korg med massor av saker. Annars verkar det bara snålt. Har man ont om pengar ås får man hitta på någonting annat!

 

Böcker
jag ÄLSKAR böcker. Men här gäller det att veta vad den blivande bokägaren gillar att läsa och vad denne redan läst.  Det som brukar fungera är någonting från topp listorna och kokböcker.

 

Choklad/ någon form av alkohol

Bra at få från svärmor eller mormor. Tar hellre emot en ask Aladdin än någon gräslig lampskärm som jag endå inte kommer använda.  Väldigt bra att ge bort till människor man inte känner så bra. Men kan bli väldigt misslyckat om det visar sig att personen är laktosintolerant!
om man köper en fin flaska whiskey så bör man ju vet om personen tycker om detta, och att personen inte är nykterist!

 

Strumpor/ långkalsonger

Bra att få från mamma. Jag menar hur kul är det egentligen att shoppa långklasånger? Sätter mkt hellre mina pengar på smink. Men varje vinter använder man  ju dessa (för det mesta gräsligt fula) långkalsongerna och ibland måste man ju ha nya så så kan man lika gärna få dem från mamma.

 

Presentkort vs inredningssaker

Om jag får välja så blir det helt klart ett presentkort, även om detta är lika opersonligt som en chokladask. Men att köpa inredning till någon annan är ett BIG NO-NO enligt mig. Det kan blir så fel, så fruktansvärt FEL! Nej antingen ska man VETA att exakt den där tavlan/lampan/mattan vill den nya ägaren ha eller så skiter man i det!

 

Hushållsredskap/ porslin

När jag fortfarande bodde i en etta och inte ägde så mkt önskade jag mig alltid div hushållsredskap. Då kunde jag festa och köpa kläder för mina egna pengar.  Hushållsredskap ska helst komma från mamma eller pappa, tycker jag. Fråga mig inte varför. Tycker helt enkelt att de skulle kännas skumt om grannen gav mig en uppsättning med mått och ett durkslag!
porslin är en annan femma. Detta är lite som med inredning. Man ska veta vad personen som ska få det vill ha och tycker om. Själv har jag fått både vin- och cocktailglas av min lillasyster och jag är verkligen supernöjd. Då har jag kunnat använda mina pengar till att fylla dem istället! ;)

 

Kläder/ smink
nej nej och nej. Detta köper jag själv. Tack så mkt. Men om du nu ska envisass å kan jag ta emot ett presentkort.


smycken

Bara ok om de kommer från sambon. Fråga mig inte varför. De känns så personligt.

 

Sängkläder/ handdukar

Ja tack. Det är också en sak jag gillar att få. Så länge det är rätt färg. Detta föredrar jag att få av min mamma eller mormor. Kanske inte varje år, då blir det för mkt, men lite då och då är det bra. Man sliter ju endå ut både sänkläder och handdukar efter ett tag. Och tycker jag de är fula så brukar de åka längst bak i garderoben. Sedan använder jag handdukarna till toagolvet, hårfärgning eller till att torka hunden med. Sängkläderna brukar åka fram när vi har gästar, jag har mens eller feber eller något annat som gör att man kanske måste byta sängkläder lite oftare.

 

 

Jag ger gärna bort är saker man pysslat med själv lite.

Tex en korg med olika tesorter, lite skorpor, marmelad och kanske en fin kopp.
en nybliven mamma ger jag gärna ett kit med body lotin, badolja (förutsatt att hon har ett badkar), en ansiktsmask och en cd med lugn musik.  
Folk som flyttar hemifrån kanske behöver en korg med ett upptryckt recept på tex bröd och alla ingredienser till det.

 

Ja något sådant.

 

Min önskelista:
en kokbok
glögg glas
body lotion (ldb), hårinpackning (fruktis), ansiktsmask
våffeljärn
mixer (inte en stav utan en sådan där större)
ett FINT förkläde
desperate houswives boxarna
en symaskin
serveringsfat
en shaker (som man blandar drinkar i, ni vet!)
ett vinställ med lite vin i ;)

ja det var väl det mesta...


Kommentarer

Postat av: Ems

Jag kan hålla med dig om några punkter! Speciellt kläder/smink.. det kan gå så fel.. ;)

2007-12-14 @ 13:42:03
URL: http://yoem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback