lite om vardagen

2007-11-01 @ 18:21:59 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Så här ser vardagen ut hos oss för tillfället:

 

Tösan sover i egen säng, i sitt eget rum.
Det verkar hon trovas med. Och vi ?vuxna? trivs med det. Lättare att mysa och göra lite annat ?barnförbjudet? på kvällarna och nätterna utan henne i sovrummet.

 

Jag har handlat välling.
Efter mkt påtryckningar från ?allmänheten? har jag tillslut köpt hem välling. Tänkte att man kunde försöka varva med gröten. Så de kvällar man är väldigt trött så kan hon få välling istället.
Vi prövade det ikväll men hon verkade inte så intresserad. Vilket egentligen inte gör mig så mkt.
Men det är en sak som stör mig väldigt mkt. De flesta vet ju om att öppningen på en vanlig nappflaska är ganska lite. Så när man ska göra vällingen i micron blir det lite svårt. Man mäter upp vattnet och värmer de i micron. Sedan ska man ha i ett X antal matskedar och det är rent ut sagt OMÖJLIGT att få i en hel matsked genom den lilla öppningen. Nej välling är ingen hit i det här huset!

 

Sambon jobbar på part
Men pratar om att söka nytt. Vi får väl se hur det blir med den saken. Försöker hjälpa honom men det är inte så lätt.

 

Isfolket
För tillfället läser jag den underbara serien. För andra gången. Språket/skriften kanske inte är den bästa och mest poetiska men handlingen är väldigt bra. Vill verkligen rekommendera den till alla er som tycker om att läsa. Kanske inget för nybörjare då det är en serie på 47 delar! Men det är bara (ca) 200 sidor per bok och det är ganska stor text. Jag som läser ganska långsamt läser en bok på mellan 1-2 dagar.


Riktig mat
Har bytt ut alla tösans måltider mot riktigt mat nu. Fast om hon vill så får hon ersättning efteråt. Lagar fortfarande all mat själv. Men visst skulle jag, kanske, kunna tänka mig att ge henne burkmat. Men isf måste de vara märket Hipp.
Har märkt att hon föredrar mat som har mkt krydda, så som basilika, persilja, dill, vitpeppar osv. idag har vi prövat avokado till mellis och det verkade vara helt ok.


Matematik
Pluggar på här hemma. Styvfar brukar hjälpa mig, han är jätte duktigt. Tyvärr bor han ju i Haparanda.
Har gjort ett prov hittills och tror faktiskt att det gick bra. Tyvärr går det lite segt just nu. Måste nog sätta mig och räkna snart.


Tröttheten
Förföljer mig fortfarande men jag försöker kämpa på. Försöker vara ute och röra på mig och äter järntabletter. Tyvärr hjälper det ju inte på en gång. Vilket är synd, för jag orkar inte vara så här trött!
försöker verkligen kämpa på med nyttig, varierande kost men ibland ORKAR man verkligen inte och då blir det makaroner med falukorv.

 

Ja det var väl lite om hur vi har det här hemma just nu.


Kommentarer

Postat av: camilla

"Det verkar hon trovas med. Och vi ?vuxna? trivs med det. Lättare att mysa och göra lite annat ?barnförbjudet? på kvällarna och nätterna utan henne i sovrummet. "
måste du dela med dig av alla detaljer? ;) haha :D

2007-11-03 @ 16:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback