Otur!

2007-11-03 @ 15:52:25 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det känns som att jag har haft ganska mkt otur nu på senaste tiden. Ska ge er två exempel

 

1. Jag satt på datastolen och pratade i telefonen med min syster och tösan satt i famnen. Lutade mot ryggstödet och helt plötsligt gick det av och jag flög i golvet med tösan och allt! Tösan blev självklart jätterädd och började grina. Jag slog i huvudet och skrapade upp foten. Hade haft en kaffekopp på databordet och den välte så det var kaffe överallt. En högtalare och kameran åkte ner i golvet. Som tur var så skada sig inte tösan och kameran är ok.
Så egentligen hände det ju ingenting men det var väldigt skrämmande, både för mig och för tösan

 

2. Vi var ute och handlade idag. Efter det åkte vi till svägerskan för att låna en film av dem. När i skulle iväg men en övertrött och jättehungrig tösa så vägrade bilen att starta, igen. Så där satt vi. Sambon ringde sin bror, tösans gudfar, och hörde om han kunde komma och hämta oss men det orkade han inte. Sambon förklarade för honom att tösan behövde mat men det spelade visst ingen roll för han kom inte.
Som tur var fick vi låna svägerskans bil och sambon körde hem mig och tösan. Nu har han åkt tillbaka med bilen till dem och ska vänta tills M slutar jobba så de kans köra hem honom.

 

Dessutom har det skett en hel del mindre ?olyckor? och irritationsmoment. Naglar går av så det börjar blöda, finnar som dyker upp, kallvattnet verkar vara ur funktion, nattsömnen störs av mardrömmar, man slår sig, snubbar och allt där emellan.
Vi får hoppas på att denna otur vänder snart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback