Romantisk middag

2007-11-14 @ 19:33:19 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Ikväll har jag ätit romantisk middag med Emelie. Riktigt mysigt! Levand ljust, ett vitt vin, go mat och en fin dukning. Helt underbart. Så förhoppningsvis blev hon glad!
Tösan fick vara med och smaka på gurka, tomat och paprika. Verkade vara gott.

 

Tänkte dela med mig av receptet. Jag har bjudit på det vid flera tillfällen och alla verkar tycka om det.

 

Tacokyckling:

 

Kyckling
lök
vitlök
ingefära
Taco kryddmix
salt
persilja

 

Hacka löken och vitlöken (inte pressa, hacka!). Stek i stekpanna eller wookpanna med olja. Tärna kycklingen och stek med löken. När kyckling är klar häller du över ingefära (ordentligt!), salt och taco kryddmix. Massor av taco kryddmix. Själv hade jag två påsar till 1000g kyckling. Rör om och häll i ca 2 dl naturell yoghurt. Tillsätt persilja (färsk). Jag använder en hel kruka till 1000g kyckling. Sänk plattan till tvåan

Låt kycklingen stå, men rör om då och då medan du kokar ris eller bulgur till. Servera med majs, ärtor, broccoli och en sallad.


Kommentarer

Postat av: Ems

Ja jag blev glad :-) Liv var också ett romantiskt inslag! haha

2007-11-15 @ 11:03:51
URL: http://yoem.blogg.se

Postat av: camilla

och vad gjorde ni utav petri då? ;)

2007-11-15 @ 18:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback