utmaning: vägörenhet

2007-11-05 @ 08:39:47 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Min kära styvmor känner en kille som är med i någon slags organisation eller vad det nu var hon kallade det. Dessa människor var visst till stor del ryssar och arbetar ideellt med fattigdomen i ryssland. Lite då och då skickar det iväg en kille med en lastbil. Denna lastbil är fylld med kläder, leksaker och annat nödvändigt som skänks till de behövande. Som jag uppfattade det så besöker han olika banhem och lämnar dit leksaker och andra fattiga människor som får kläder och liknande.

Så nu har jag rensat ut min garderob. Snart ska jag kolla igenom tösans gamla kläder och välja ut dem som kanske är lite slitna, noppiga och urtvättade. Sedan, när sambo kommer hem ska vi gå igenom hans kläder.

Nu vill jag utmana er Kalixbor att göra likadant. Gamla kläder, skor, leksaker, skidor, skridskor, ja det mesta är nog välkommet så länge det är helt och rent. Den som salar ihop mest vinner! Hihi.  För att kunna tävla måste du ange namn och adress på det du vill skäna bort! visa gärna att du antar utmaningen genom att lämna ett ok som kommentar
Och tänk på att även om ni bara har ett par vyxor, eller en liten pyjamas eller en liten nalle att skänka iväg så blir det väldigt mycket om ALLA hjälper till! Ni kan lämna era saker till mig så ser jag till att de kommer iväg till Haparanda, där dessa underbara människor befinner sig.


Kommentarer

Postat av: Ems

Har inte kollat igenom garderoben ännu, men jag gör det när jag kommer hem. Jag vet vad som ska sorteras bort från mina kläder, men gubbens är en helt annan femma. Jag hör av mig!

2007-11-05 @ 12:30:03
URL: http://yoem.blogg.se

Postat av: Malin Selin

Hejsan Mia. Jag har ju inga barn och ej heller några barnkläder därför,
men jag har däremot just rensat ut min egen gardrob på kläder och skor och min pojkväns också, men det är ju större kläder. Är det nånting till användning? :) Du kan svara på min blogg när du ser detta, jag skrev min URL adress ;D

2007-11-06 @ 10:45:07
URL: http://malinselin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback