Hur ska jag hinna? (gammalt inlägg)

2007-10-25 @ 07:44:59 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

Hur ska jag hinna med matematiken? Fick hjälp igår. Hann räkna två tal så satt jag fast igen. Fick hjälp med det nu på morgonen, men nu kan jag ju inte räkna för står en lite tösa i famnen på mig och vaggar vagnen samtidigt som hon försöker äta upp handtaget. Det är knappt så jag kan skriva dessa rader.
Dessutom borde jag gå till affären och handla. Vi har ingen mjölk hemma. Och kaffe utan mjölk? nej tack! Sen är det en massa andra saker som ska handlas. Ost, köttfärs, ägg, skinka osv. nåja, för det första så har affärerna inte öppnat ännu och för det andra så väntar jag nog med det tills sambon kommer med. Ingenting att stressa över just nu. Kaffet får helten enkelt smaka skit.
Tvättmaskinen borde vara klar nu och jag borde tömma den men tösan vill verkligen inte vara på golvet. Hon vill inte ens vara i min famn! Det verkar vara en ingenting-är-bra dag idag. Och så måste ju den gamla tvätten vikas bort om den nya ska kunna hängas upp.
upptäckte just att vi har ?översvämning? på toaletten. Slangen som tömmer ut vatten var inte insatt i toastolen ordentligen. Så då har den tömt ut allt vatten på golvet. trevligt. Speciellt då vi hade lite handdukar och liknande liggandes där. Kan det bli bättre?
jag borde också hinna göra lunchlådor åt sambon. varför? Jo därför att om jag inte gör dem åker han bara och köpte pizza och annan dyr skräpmat och det tycker jag inte vi har råd med nu när det snart är jul.
Nej nu hinner jag inte sitta här och gnälla mer. Ska försöka söva en grinig och antagligen övertrött tösa, bädda sängen, ta en kopp kaffe och sedan ta tag i tvätten och allt vad det innebär!


Kommentarer

Postat av: Marie

har länkat dej :)

2007-10-25 @ 10:15:00
URL: http://www.bloggagratis.se/admin_lankar.php

Postat av: Marie igen

ojfan, länka fel adress! haha, detta är den riktiga :D

2007-10-25 @ 10:16:13
URL: http://maaarie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback