min morgon

2007-10-26 @ 06:53:12 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

så här såg min morgon ut idag (ungefär som alla andra):

* sambons klocka ringer efter en helt ok natt. Tösan har bara vaknat en gång för att få äta, jag har kanske bara vaknat tre gånger. Dags att stiga upp? Nejdå, den är ju knappt fem, så han väljer snooz.
*den ringer igen ett X antal ggr. Och så vaknar ju jag självklart före honom varje gång. Han har förbjudigt mig att peta på honom tills han vaknar, ?det är inte så kul att vakna på det sättet?. Men tillslut stiger han upp och klär på sig.
* ungefär fem sekunder efter att sambon gått ut hör jag att tösan har vaknat, dags att kliv upp för min del med. Då är klockan kanske halv sex.
* går in till tösan för att se att allt är ok. Hon är så nöja och skrattar och pratar med Giraffen. Låter henne vara i sängen och går för att göra kaffe. Passar på att plocka lite i köket. För det mesta är det lite rörigt där efter kvällen.
*hämtar upp tösan, som strålar som en sol. Det är alltid så roligt på morgonen med henne, hon är alltid så glad! Hon har nog ärvt sitt morgonhumör från sin mamma J. Tar av pyjamas och blöja, engångs. Brukar fuska med dem på nätterna ibland. På med ny blöja, tygis den här gången. Byxa, strumpor (halk-sockar så hon kan köra rally med gåstolen senare) och en tröja. Håret kan vi inte kamma eftersom alla tre kammar är spårlöst försvunna. Pysslingarna eller en listig tösa som inte vill kamma sig?
*går till vardagsrummet och sätter tösan på golvet. Hon leker nöjt med mammas körkortsbok. Passar på att plocka lite, för i vardagsrummet är det alltid rörigt efter kvällen. För iväg lite skräp till köket och tar med mig en kopp kaffe. Under dessa 10 sekunder har tösan bestämt sig för att leka elektriker. Det går ut på att slita och dra i alla kablar som finns. Speciellt bakom tv:n, bakom datorn och liknande ställen. Det slutar med att jag täcker över alla sådana ställen med filtar. Brandrisk? Kanske men va fan, plockar bort de sen. Vill ju inte att hon ska få en stöt. Fortsätter plocka lite och sätter mig sedan vid datorn.

* kollar FL, bloggen och lite andra sidor. Liv leker med en nalle. Hon börjar bli rastlös och kryper in till köket och tillbaka. Sedan börjar hon greja med stolen jag sitter på. Tror hon är hungrig för hon börjar bli kinkig.
* med en tösa under vänster arm går jag in i köket för att göra ersättning. Kommer på att jag glömt ta fram dagens lunch och mellis åt henne ur frysen och gör det. Katten vill in, släpper in honom. Så gör jag klart ersättningen, men tösan hängandes på höften.
*hon får sitta i famnen och äta medan jag sitter vid datorn och pillar. Blir akut toanödig och tösan vill inte alls bli lämnad kvar i vardagsrummet så hon får följa med. Sätter henne på golvet med flaskan men hon börjar bara leka med den. Katten ska också med in för han vill drick ur kranen. Nog ska de ju vara när man inte ens kan gå på toa utan att halva familjen ska med!
* klarar av toabesöket lite fort och hämtar mig en ny kopp kaffe, tösan får en mugg vatten. Men hon har inte riktigt förstått det där med pipmuggar och tuggar bara på den. Eller vänder den upp och ner så allt vatten hamnar på henne och golvet.
* nu är det bara tandborstning kvar. Både på henne och mig. Sen ska jag väl klä på mig, har hittills lunkat omkring i min pyjamas och sedan ska man väl kleta på lite smink så man ser ut som folk.
God morgon!

Kommentarer

Postat av: camilla

haha måå, låter lite halvsvårt med toalettbesök! :D med både katt och barn ;o

2007-10-26 @ 15:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback