aktiv dag

2008-04-03 @ 17:54:03 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag har vi vart aktiva mer eller mindre hela dagen, jag och gumman.

På förmiddagen gick vi till öppna förskolan. Kom in mitt i sångstunden men det gjorde nog inte så mkt. Senare kom Frida och Rasmus dit. Vi lekte ett tag, gick bättre än väntat. När det började närma sig stängning gick vi hem och gav ungarna lunch och drack en del kaffe själva. Rasmus var så söt och helt överförtjust i livs gula anka som skrattar då man klämmer på foten.

 

Nåja. Efter att de gått hem så var liv lite trött så hon la sig för att sova. Själv dammsög jag och städa lite så där allmänt ni vet. När hon vaknade var det dags för lite mellis och sedan gick vi ut för att busa lite. Vi hoppade omkring i snön, gungade, klättrade, åkte rutschkana, promenerade och busade en hel del.  När goben kom hem gick vi in. Tösan åt middag och sedan var det lite mer bus.

 

Nu är goben och tösan på affären och handla. Själv håller jag på med middagen, den är i ugnen. När de kommer hem ska vi äta. Sedan blir det väl att glo lite tv. Kanske ta ett bad med busungen och sedan är det natti-natti för gullungen. Och för mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback