att göra

2008-04-25 @ 08:32:04 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Ja nu åker vi ju iväg idag till Haparanda. Det kommer mest troligt bli så här: goben kommer hem, tar med sig tösan och åker iväg (förhoppningsvis svänger de förbi affären och inhandlar nått att tugga på till mig inatt), jag lägger mig och sover ett par timmar. Sedan kommer de hem och vi åker iväg på en gång. Väl i happa ska vi byta däck och mysa lite med valparna :D. Förhoppningsvis hinner jag träffa syster också.

 

Nåja. Eftersom vi då far iväg så vill man ju ha ett snyggt hem att komma tillbaka till så nu har jag gjort en "att göra lista" (NÄHÄ?!)!

Här kommer den:

 

Tvätta

Tösan pissade på ett täcke som låg på golvet nu när hon sprang utan blöja. Det är lite besvärligt med ungar som kan gå och ska gå utan blöja för att vädra rumpan. Ja, ja? nu får vi ju mindre tvätt att komma hem till. Se de från den ljusa sidan ;)

 

Dammsuga

Nog för att jag dammsög och skurade igår men va fan? De måste ju ffs göras varje dag nu för tiden (sanden utifrån ni vet). Lite frustrerande men det blir ju rent och fint. Sen kanske jag skurar lite extra i köket. Lär ju behövas efter att tösan ätit. Suck. Haha

 

Packa

Måste packa åt goben och tösan så de klarar sig över natten hos mammsi. Nog för att tösan har det mesta hon behöver där men det är bättre att vara på den säkra sidan. Har gjort några extra anteckningar här för att inte glömma de viktigaste:

Flaskor

Nappar

Sängkläder

Xboxen

Tösan måste ha med sina egna sängkläder, annars kan hon inte sova. Det har vi lärt oss den tuffa vägen!

 

Bädda sängen

Ja det är ju alltid trevligt när de ser fint ut?

 

Diska

Helst efter kl 12. De blir ju alltid mer disk efter att trösan har ätit. Usch vad jag OGILLAR disk!

 

Packa för natten

Vill ju också ha med mig lite grejer. Något att sysselsätta sig med på jobbet. Nätterna kan bli ganska långa annars.

 

Göra fisken

Tog fram fisk från frysen igår. Hade tänkt göra den igår också men jag fick helt enkelt ingen tid över till det. Var så mkt annat som skulle göras då. Men idag ska jag slänga in den i ugnen. Tänkte ta med lite till jobbigt. nam, nam.

 

Ja det var väl allt, just nu. Kommer garanterat komma på mer saker allt eftersom. Men nu har jag en sjukt grinig tösa här bredvid mig som vill sova.


Kommentarer

Postat av: Ems

Dina "att-göra-listor" får mig att framstå som lat och dålig, sluta upp med dom innan jag kidnappar dig och strandsätter dig på sydpolen! ;)

2008-04-26 @ 11:28:53
URL: http://yoem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback