god morgon, gott folk

2008-04-04 @ 06:17:52 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

God morgon gott folk!

 

Här sitter jag nu med mitt morgonkaffe, som vanligt. Idag steg jag upp kvart i sex. Inte för att jag måste och inte för att tösan vaknat utan för att jag kände att jag var rätt pigg. Dessutom är det skönt att ha en lite stund för sig själv på morgonen.

 

Igår kom mina HM kläder. Det var inte så mkt, bara en klänning och leggings i organiskt bomull åt mig och kalsonger åt goben men det var endå kul att de äntligen kom! Gobens första reaktion var "men har du inte beställt något åt tösan?!" Nej se ni det ha jag inte gjort. För det första så behöver hon egentligen ingenting. Och för det andra blev jag så osäker på storlekarna på det jag hade tänkt beställa så jag sket i det. tänkte att vi får åka förbi Luleå någon dag och svänga förbi HM och några väninnor till mig. Skulle vara väldigt trevligt. Och för det tredje så har jag för mig att HM ska ha ett ekologiskt utbud för barnen också men jag hittade det inte på deras hemsida (beställde därifrån). Så då fick det helt enkelt vara.

 

Mer då? Just nu tror jag inte det är så mkt mer. Elin och Julle kommer förhoppningsvis förbi här på något tag. Goben slutar tidigt idag och då har vi bestämt att vi ska leka ute hela familjen. Så han får se vad hon har lärt sig. Jag tänkte vika in tvätten, diska och dammsuga. Så lite städning blir det allt, som vanligt. Men nu är vi ju inne på den årstiden då man måste dammsuga 1-2 ggr dagen om man vill ha det rent. Och de vill vi ju självklart ha. Speciellt då tösan far efter golven en del.


Kommentarer

Postat av: Gitsie

Ja visst är det skönt att kunna få en stund för sej själv på morgonen, jag går alltid upp en halvtimma tidigare än vad jag skulle behöva just för att kunna sitta och ta det lugnt en stund. =)

Hoppas att du får en bra dag.

2008-04-04 @ 08:03:44
URL: http://gitsie78.blogg.se

Postat av: Anonym

Tjena tjena. kikar in här för 1a gången, läste ditt inlägg om duktiga pappa å dåliga mamma, ja men det var ju mitt i prick, den borde du skicka in till "vi föräldrar" eller nått, eller skriva den på deras webbsida så kanske den kommer i tidningen, det var så träffsäkert för mig så fler kanske skulle vilja läsa den. = ). Skönt att få det lugnt på morgonen, själv vaknade jag av 2 huliganer som studsade på mig. Men det är ju inte så tokigt det heller = ). Ha en bra dag/A-P

2008-04-04 @ 08:39:45
URL: http://min-varld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback