god morgon gott folk!

2008-04-29 @ 06:08:18 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

God morgon gott folk!

Idag var det god morgon halv sex. Inte så farligt, fast visst hade det varit skönt att få sova till sju någon gång. Nåja, sitter här med min kaffe kopp och är allmänt småsliten.

 

Tösan har fått utslag över hela magen. Små, små prickar. De verkar inte klia speciellt mkt men de ser inte så där jätte trevligt ut. Har funderat ett tag och kommit fram till att hon kanske är allergisk mot äpplen. Ska sluta ge henne det och se vad som händer.

Dessutom måste jag ringa till VC idag och höra vad jag ska göra med eksemen som är på hennes armveck, det har blivit större och spritt sig. Funderar på om det är prickarna och eksemen som gjorde så hon var så tjurig igår? hon fick nått ?anfall? och började skrika som bara den där ett tag. Fick sätta henne i sjalen och ställa mig på crosstrainern och gå i 3 km innan hon somnade om. Tänkte att de kanske svider eller något? Ja jag vet inte. Frustrerande när man inte vet vad som är fel. Kan ju inte göra någonting för henne!

 

Vad mer? idag har jag absolut inga planer. Känns faktiskt helt ok. någon som vill komma och ta en kopp kaffe/te? Saknar en lekkompis.

 

 


Kommentarer

Postat av: Ulrika

Kan det vara värmeutslag? Min lilleman hade små små prickar på bröstet o magen o lite på benen o det i samband med ett besök på BVC. Sköterskan sa då att det var "vanliga värmeutslag", inget att oroa sig över.

Ha en bra dag!

//Ulrika

2008-04-29 @ 08:30:02
URL: http://uj76.blogspot.com

Postat av: camilla'

vad säger dom på vårdscentralen då? låter inge kul alls :/

2008-04-29 @ 14:40:56
URL: http://ccurry.blogg.se

Postat av: Ems

Jobbigt för lillan, kolla med VC så det inte är pälsdjursallergi bara :S Jag hade mkt utslag i arm -och benvecken när jag var liten för att jag inte tålde pälsdjur och apelsin...

2008-04-29 @ 17:52:22
URL: http://yoem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback