God morgon!

2008-04-03 @ 06:55:43 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

 

God morgon!

Här sitter jag nu med min kaffe kopp. Idag har det varit god morgon strax före kl 06.00 här hemma. Eller goben låg ju kvar och sov till halv sju. Efter att ha klätt på tösan hoppade jag i duschen. Igår var jag alldeles för slut för att orka på kvällen men idag var det verkligen tvunget att bli gjort. Speciellt om vi ska till ÖF. Men de öppnar inte förrän nio, om det över huvud taget har öppet. Nu sitter jag här med en väldigt irriterande hicka och känner att jag blir väldig... ja nästan aggressiv. Jag hatar verkligen hicka. Det är så ...  irriterande!

 

Tösan utvecklas sjukt fort. Nu går och springer hon som bara den här hemma. Ute kan hon också gå, fastän det går lite vinligt och hon ramlar nästan hela tiden. Nåja, övning ger färdighet som de sägs.

Hon äter själv. Eller jag brukar hjälpa till med att sätta mat på en lite sked som hon sedan får äta själv ifrån. Hon säger "mamma", "pappa", "hej", "där", ?"ack tack" och dessutom har hon börjat skälla. På katterna. Varje gång hon ser grannens katter genom fönstret börjar hon låta "voff voff". Hon är även börjar skälla på Ådi. Jag vet inte om hon tror att "katt" heter så eller om hon tror att de låter så eller vad det är frågan om men så gör hon iaf.

Nu vågar hon krypa genom tunneln hon fick i julklapp. Väldigt roligt att leka i den.

Hon är inte lika feg när Julle kommer och hälsar på.

Hon öppnar alla byrålådor i vardagsrummet.

Ja det är en hel del som händer just nu.

 

Men nu ska jag byta bajsblöja.


Kommentarer

Postat av: Ems

Hon var ganska söt igår också "mamma mamma" -Ja, det är bara mamma mamma, kan du inte gå och kissa nånstans eller bajsa på nåt? Det är du expert på.. (en något trött mamma Mia ) *öppnar blöjan* Oj du hade ju redan gjort det! :)
Hon är som söt som socker lilltösan.

2008-04-03 @ 08:09:07
URL: http://yoem.blogg.se

Postat av: Gitsie

Skrattade ganska så gott åt det att hon skäller på katter....

Ja allt går onekligen fort i den åldern och det händer något nytt varje dag. Själv tycker jag det känns som att det var nyss min son var så liten och nu fyller han snart åtta år.

2008-04-03 @ 08:16:42
URL: http://gitsie78.blogg.se

Postat av: camilla'

jag säger bara; FLYTTA TILL HAPPIS!! Det svider att missa allt hon går igenom, jag vill ju också få uppleva min guddotters utveckling! :) Nej nu måste jag ju komma och hälsa på.

2008-04-03 @ 09:35:57
URL: http://ccurry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback