hur är det att vara mamma?

2008-04-15 @ 07:24:09 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Hur känns det att vara mamma då?

Ja hur känns de? hur ska man kunna förklara d för någon som inte har fått barn? Hur ska man kunna förklara magin i de hela?
Innan man får barn så finns ingen riktig kärlek och ingen riktig sorg.
Ibland kan jag se på Liv och börja gråta. För att hon är så fin. Hon är så underbar och jag är så tacksam. De är ren och skär lycka, de är kärlek utan några villkor. De är känslor som är för starka för att kunna namnges.
Det visste jag redan första gången jag såg henne. Första gången jag tog henne i mina armar och kysste hennes blodiga huvud. Då visste jag. Det här var meningen med livet. Henne ska jag älska enda in i döden, och i nästa liv. Hon kommer att förändra hela min värld, hon kommer alltid att komma i första hand.
Hennes leende tar mig till sjunde himlen, de värmer i hjärtat så som ingenting annat kan.
Hennes gråt skär rakt igenom mig, den kan få mig att gå genom eld och vatten, bara jag får trösta.
De är att alltid vilja skydda henne. Att göra allt för någon henne utan baktankar, utan att förvänta sig något i gengäld. De är att inte kunna höra henne gråta utan att rusa och ta upp henne, hålla henne tätt intill, vagga henne, kyssa henne på huvudet och viska såja, såja, mamma är här. Allting är bra. De är att inte kunna se på henne när hon sover utan att fälla en tår.

De är helt enkelt för stort, för magiskt och för underbart.

Kommentarer

Postat av: Ems

Man blir översugen på att bli mamma! :)

2008-04-15 @ 10:08:57
URL: http://yoem.blogg.se

Postat av: Elin

Att du är rar! Liv har en underbar mamma =) Fast lite väl överbeskyddande ibland ;)

2008-04-15 @ 13:16:54
URL: http://gaffelnasa.blogg.se

Postat av: Bela

Vad fint skrivet! Du är så rar :). Liv hade inte kunnat få en bättre mamma! Jag kan hålla med, försöka förstå och sätta mig in i allt du skriver i det här inlägget - utom en sak. Man kan visst uppleva riktig kärlek och riktig sorg även utan att vara förälder. Eftersom jag själv inte har barn kan jag såklart inte jämföra, men jag vågar iallafall påstå att man inte behöver bli förälder för att drabbas av kärlek du kan gå genom eld och vatten för och sorg så svår att man är beredd att släppa taget om livet själv bara för att slippa förstå att någon är borta. Min poäng är att det visst finns riktig kärlek och riktig sorg och att det kan drabba vem som helst, även dem som inte har barn. Kram på dig!

2008-04-15 @ 17:48:33
URL: http://bela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback