underbar dag

2008-04-30 @ 21:26:17 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Oj vilken aktiv dag vi har haft idag!

 

Började morgonen kl 06.00. koka kaffe som vanligt, kollade runt lite på internet. Sen träna jag i ca 40 min (www.lillamaastranings.blogg.se). Efter det var det diska och lite annat småplock.


 

 

Efter att tösan sovit en sväng sprang vi upp till grannen och hälsade på. Vart trevligt, kul för tösan med andra barn. Tyvärr kunde vi inte bli så länge då vi var tvungna att gå ner för att äta lunch.

 

Efter lunchen vart det lite mer plock. Sedan gick vi ut för att ta bussen till Haparanda. Första bussresan för tösan. Det gick jättebra. Fick ta av henen alla ytterkläder i bussen för det vart väldigt varmt. Men annars gick det bra. Hon var väldigt kramig och mysig.


 


image94


 


 


 

I Haparanda väntade två av mina systrar på mig vid busstation så jag fick sällskap hem till pappsi. Vart länge sedan man träffat honom! Men tösan vart då inte ett dugg blyg. Gulligt. drack kaffe, käka choklad och lite lunch.


 


image97


 


 

Vi bestämde oss för att gå ut till lekparken. Sagt och gjort. Tösan hade roligt och henne underbara gudmor åkte och gungade och sprang omkring med henne som bara den. Härligt! Själv gungade jag en del jag med. Och fastslog att vissa gungor borde ha 18-års åldergräns!

 


image99


 


 


 


 


image103


 


 


 


image106


 


 

 

Efter ett tag kom världens underbaraste gobe och vi åkte hem till mammsi. Camilla kom också med. Där var det middag för vår del. Helt underbart gott efter så mkt bus. Tösan sov. Goben åkte iväg för att fixa med däcken. Jag gullade med valparna. Försökte sno med mig en under tröjan men de gick inte så bra.


 


image109


 


 

Efter ett tag åkte vi iväg till Ica och storhandlade. 4 fulla Ica-påsar och ett paket blöjor för 800 kr. Inte illa!

 

 

På hemvägen tog vi en liten avvikare till Sangis och sa hej till Sandra, Tessan, Mia, deras små och deras karlar. Tyvärr han vi inte stanna så länge. Klockan var mycket och tösan var trött.


 


image112


 


 


 

Så vi åkte hem. Nu har vi packat upp allt. Allt på sin plats. Tösan är mätt på gröt och ligger i sängen. Jag sitter här med ett glas cola (och en skvätt absolut) och njuter av stillheten.

 

Ja det har vart en underbar dag!


Kommentarer

Postat av: camilla'

till lekparken måste vi en annan dag med! och du måste skicka bilderna från din kamera, och så skickar jag bilderna från min :) så fort jag är hemma

2008-05-02 @ 17:20:48
URL: http://ccurry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback