god morgon gott folk

2008-08-21 @ 07:34:01 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

God morgon gott folk!

 

Min tösa är lite sjuk :(.

Jag vaknade i vanlig ordning först av alla. Tassade tyst ut till garderoben och drog på mig min morgonrock. Därefter in till köket för att slå igång kaffebryggaren.  Sedan satte jag mig framför datorn. Hade tom hunnit ta mig en kopp innan tösan började gnälla lite i sängen. Kikade in till henne och hon stod upp så jag gick in och plockade upp henne. Tyckte hon kändes varm så jag passade på att ta tempen när jag bytte blöja. 37,9 var det. Antagligen hade hon feber redan igår.

 

När vi kom ut i vardagsrummet ville hon gå till fönstret för att titta på ”brum brum”. Hon stod där ett tag innan hon kom upp i min famn igen.

 

Sedan, mitt i allt, messar grannen och hör om jag är vaken och kan komma och hjälpa henne med en grej. Så vi smyger över dit. Jag i slitna Adidas byxor från 90 talen tillsammans med en fleeckofta från lapin kulta och tösan med pyjamas och en röd mössa.

Efter att ha hjälpt henne fixa lite så gick vi över igen och nu sitter vi här. Tösan har just ätit en flaska ersättning. Vill inte börja bråka med gröten nu när hon är sjuk. Själv ska jag försöka få igång fantasin och ordna mig någon frukost. Dagis vet om att tösan är sjuk och att hon inte kommer dit idag.

 

så på så vis är det


Kommentarer

Postat av: camilla'

oj vad mycket du hunnit med, redan fem över halv åtta på morgonen!

2008-08-21 @ 16:56:49
URL: http://ccurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback