middagstips

2008-08-18 @ 09:44:21 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Tänkte att jag kunde dela med mig av det jag ska göra till middag idag!

 

Veggfärsh:

 

Koka 1-2 dl linser efter instruktionerna på paketet. Röda eller gula spelar inte så stor roll. Jag brukar ta det vi har hemma.

 

Skala och riv 3-5 morötter och en lök.

 

Skala och hacka några klyftor vitlök.

 

Fräs löken i olja tillsammans med vitlöken och ev en bruk champinjoner . Jag brukar hoppa över dem ibland då jag inte är så där jätte förtjust i det.  Använda gärna en teflonpanna för då behöver du inte använda så mkt olja.

 

Tillsätt morötterna och passerade eller krossade tomater. Det är en smaksak. Jag föredrar passerade. Häll i linserna.

 

Krydda med det du gillar. Idag kommer jag nog använda salt, peppar, samba oelek, mkt vitlök och kanske lite ingefära. Fast före jag kryddar med allt de starka så tar jag undan lite åt tösan så hon också får äta samma mat som vi.

 

Servera tillammans med någon slags pasta.


Kommentarer

Postat av: Elin

Ska vi äta middag tillsammans imorn, jag & jorre och du & petri, och barnen såklart? Hos er eller hos oss ;)

2008-08-18 @ 16:07:34
URL: http://gaffelnasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback