detta nyår är inger för mig

2008-12-31 @ 22:24:05 Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()

Nej huga. Detta nyår är inget för mig.

Är jätte trött och har ont i huvudet. Känner att de börjar bränna i ögonen pga tröttheten.  

Överväger att lägga mig i ett bad. Har haft ont nere kring svanskotan i några veckor inte. Inte så där AJAJAJ men endå… jag känner av det och ibland är det riktigt ordentlige obehagligt.

Men samtidigt… ett bad… då måste jag börja fixa med vattnet och sen blir man superslö och ev illamående av värmen. Och sen är man blöt och börjar frysa då man ska upp. Nej de blir nog inget bad.

 

Och det blir nog inga raketer för min del heller. Kommer säkert ligga ner bäddad innan tolvslaget. Tösan ligger och nannar sen ett tag. Fast hon sov till nio imorse och sedan somnade kring två istället för tolv. Trodde lugnt hon skulle vara uppe till tolv. Ja, ja… få se hur många gånger hon vaknar inatt då.

 

Nej den här dagen är helt enkelt inte så där jätte lyckad. Hela dagen började fel helt enkelt… hoppas på en bättre dag imorgon helt enkelt. Det känns som att det mesta har gått emot mig och jag har aldrig riktigt kommit ur tröttheten. Goben har också vart rätt så ”hängig” idag. Hela familjen har faktiskt haft en dålig dag idag.

 

 

Nåja. Mina nya tabletter verkar ok. Illamåendet kommer inte lika ofta men när de kommer så är det starkare. Som i morse när jag duschade och vart tvungen att kräkas. Eller innan jag gick och la mig igen. Trodde aldrig jag skulle få somna pga kväljningarna. Men nu slipper jag må illa hela tiden.

Tyvärr är chansen stor att de slutar verka då kroppen blivit van vid dem. Det är ju så med mediciner mot illamående. De hjälper, ett tag. Så jag får blanda lite och hoppas på de bästa. Har även hojt dosen lite. Tar 3-5 tabletter istället för 2.

Nu har jag gått ner exakt tio kilo. På 15 veckor. Få se om det fortsätter så här. Hoppas verkligen inte det. Men viktnedgången har ju fortsatt sen jag kom hem från sjukhuset. Det går stadigt neråt. Det är verkligen inte bra. Man känner det i hela kroppen. Och i psyket

 

Hoppas ni andra får ett gott nytt år!!!


Kommentarer

Postat av: Tobbe

gott nytt år, krya på dig!

2008-12-31 @ 22:27:46
URL: http://tobbejonsson.se

Postat av: Saga

Designutlottning i min blogg!

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 22:31:12
URL: http://sagapaga.blogg.se/

Postat av: Sara & Agnes

Gott Nytt År! Jag lider med dig, jag lider av samma "sjukdom"... har nyss blivit utskriven från lassa för andra gången denna graviditet p.g.a hypereremesis... hoppas du får börja må bättre, för det är det värsta man kan uppleva! Som tur var är kommer det ju ut något gott av det i slutändan... :o)

2009-01-01 @ 00:45:21
URL: http://kaipiyonet.blogg.se/

Postat av: Josse

Hej. Hoppas verkligen det vänder snart så du slipper må så dåligt, god fortsättning på det nya året. mvh Josse

2009-01-01 @ 11:20:12
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Postat av: victor

Hej,Kolla gärna in min blogg och skriv under min petition om åldrandet

http://www.thepetitionsite.com/1/besegra-ldrandet-och-ldersrelaterad-sjukdom

Du kan göra skillnad!

2009-01-01 @ 11:25:59
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback