händelserik dag

2008-12-10 @ 07:07:12 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (0) Trackbacks ()

Natten igår vart ju inte så lyckad. Dagen vart däremot mkt bättre.

 

Kring tolv åkte vi iväg till stan, mamma, jag och tösan.

Vi åkte till det nya shoppingcentret i Torneå. Måste säga att utbudet av barnkläder vart väldigt dåligt. Iaf i tösans storlek. Det var mest bodys och det har vi ju slutat använda på henne för ca ett halvår sen. Bara hon växer lite, lite till så kan vi äntligen börja handla på barnavdelningen, istället för babyavdelningen. Tycker det är lite för mkt ”gulligull” där.
Tillslut hittade jag iaf en tröja åt henne. Från pojkavdelningen.

 

Köpte även en omlottbody åt krabaten. I äkta retrostil. Vet inte riktigt om jag är nöjd med den. Köpte den mest för att jag hade gett den åt tösan och hon sprang till kassan med den. Haha. Får väl fortsätta leta efter krabatens ”första” plagg.

 

Nu när det äntligen har öppnat massvis med (relativt billiga) klädaffärer så här nära så är det väl självklart att JAG inte ska kunna utnyttja det. För jag är gravid. Och då är det liksom ingen ide att shoppa vanliga kläder.

Och det är bara HM som säljer mammakläder. Och inte var det mkt.

Hittade iaf ett par jeans, som jag fick köpa i en storlek mindre än vanligt. Det var lite kul faktiskt. Inhandlade även en BH, i en storlek större än vanligt. Kroppen förändras när man är gravid. Jupp. Borde väl egentligen inte klaga men … ja … man blir ju lite smått orolig för krabaten när man går ner i vikt så mkt så fort helt plötsligt. Men det är väl helt enkelt så det är för mig när jag är gravid. Det var ju så det var med tösan. Kanske inte lika mkt som nu (nu visar vågen minus 7 sen jag blev gravid) men endå. Det går nog åt det andra hållet sen.

 

Hur som helst så hälsade vi även på min moster. Trevligt. Tösan fick äta lite. Sen åkte vi till min morbror. Även där fick hon i sig lite mat. Och så fick hon busa av sig också.

 

När vi väl kom hem vid fem tiden så insåg jag att jag inte ätit under hela dagen. Bara druckit en massa vatten. Kanske inte så konstigt att man börjat må illa efter ett tag? Och självklart glömde jag ”illamående”tabletterna hemma i Kalix.

Så jag fick käka några köttbullar och sedan lägga mig på soffan med kväljningar och huvudvärk. Usch. Då insåg man liksom att dagen endå vart rätt så händelserik. Om man jämför med hur livet har sett ut de senaste veckorna (= suttit hemma, fört och hämtat från förskolan, suttit hemma lite till).

 

Som tur var så somnade tösan rätt så fort kring åtta. Sedan var det sängen för min del med. Och vet ni vad? Hon har sovit så gott som hela natten. Vid tolv vaknade hon, och då gav jag henne ersättning. Lite så där i förebyggande syfte. Sen har hon låtit lite och vridit en hel del på sig, men aldrig vaknat. Tyvärr har jag gjort det. Och jag vet inte hur många gånger.
så nu, efter att min lillasyster kommit iväg till skolan, så ska jag lämna tösan med mamma och sedan lägga mig ett tag till.

 

Långt inlägg idag.

Hejppa   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback