matt och trött

2008-12-13 @ 21:11:19 Permalink Gravid med Krabaten Kommentarer (0) Trackbacks ()

Usch.. idag känner jag mig matt och trött. Antar att de beror på viktnedgången (som nu ligger på minus 8 kg) och dåligt med sömn.  

Inte för att jag måste gå upp med tösan på nätterna, de tar ju goben hand om. Världens bästa. Utan för att jag helt enkelt sover väldigt dåligt. Jag vrider och vänder på mig. Får ont i ryggen. Måste pissa. Måste dricka. Drömmer konsting. Osv.

 

Viktnedgången beror ju självklart på illamåendet och det faktum att jag inte riktigt kan/vill äta. Jag är inte hungrig (förens det är försent och då mår jag illa) och all mat äcklar mig. Kan dessutom inte ta vitaminer eller järntabletter för då spyr jag. Har alltid var väldigt känslig för sådant. Måste alltid äta ordentligt före och dricka mkt när jag sväljer dem. Och det går inte alls nu. För det mesta äter jag en macka. Sedan blir det några timmars paus innan nästa går ner. Så jag tror att jag kan ha lite vitaminbrist vid det här laget. Ost- och skinkmackor är väl antagligen inte så där jätte vitaminrika?

Jag lagar inte (varm)mat själv, inte åt mig själv. Självklart fixar jag det åt tösan, om ingen annan kan göra det. Men usch, det äcklar mig. Blir väldigt illamående av det och kan inte äta. Det går lite bättre om någon annan lagar maten.  

 

Sa nyligt till goben att efter de här så får det vara bra. Nu blir det inga fler barn. Jag orkar inte. Jag är inte gjord för att vara gravid! Haha

 

Nåja, det kan ju vända. Helt plötsligt kanske allt blir jätte bra! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback