att vara mamma

2008-02-09 @ 19:14:09 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

så här kan det vara när man är mamma:

onsdag:

Gjorde toast till lunch. Inte ätit det på evigheter.  Tösan var lite rastlös, antagligen trött men vägrade somna. Bestämde mig för att äta i vardagsrummet så hon kunde leka med allt skrot hon har där inne. Väl där kommer hon på att det är mkt roligare att klättra upp på soffan och försöka ta besticken av mamma. När de misslyckades klättrade hon upp på bordet och försökte välta mitt glas. När det misslyckades försökte hon ta tallriken av mig. När det misslyckades attackerade hon besticken igen. Sen ramlar hon ner för soffan så mamma måste ta upp och trösta. Ståendes, annars hjälper det inte. När allt var bra med tösan igen slutade det hela med att jag stod upp och åt toasten.

 

torsdag:
har hört talas om filmen "INTO THE WILD". Bestämmer mig för att jag vill se den. Tvingar en inte allt för entusiastisk sambo att se den med mig. Jag brukar ju faktiskt se hans skitfilmer. men efter ca 20 min blir tösan trött och hungrig. Bara att stänga av och mata henne.  Efter det vill jag inte slå igång filmen igen. Känner mig irriterad över avbrottet. Nu när JAG för en gångs skull verkligen vill se en film så är det självklart att de inte ska gå.
Bestämmer mig för att ta ett varmt bad. Har haft lite ont i ryggen och tänker att de kanske skulle hjälpa. Spolar upp lite vatten och lägger mig bekvämt med en bok. 5 sek senare hörs det skrikande och bakande utanför dörren. Min första tanke är att ignorera det. Sedan ännu mera skrik. Ännu mera bankande. jaha. Bara att hämta in tösan. tänkte att hon kanske trivs inne i toan (hon brukar tycka det är jättekul att vara där inne. Fråga mig inte varför!). Men nej. Hon ska med i badet. bara att tömma halva badet och spola i kallt vatten så det inte ska vara för varmt för tösan. Sedan försökte jag ligga och slappna av men det var ju dömt att misslyckas.

fredag:
vi beställde hem kina mat och skulle se klart filmen. maten var god, filmen var bra och allt var så där jätte mysigt. Tills tösan kom på att nu har mamma och pappa fått vara i fred nog mkt. Hon skulle ha mat och massa uppmärksamhet så det var bara att stänga av, igen. men han iaf se 2/3 av filmen.

 efter ett tag bestämmer jag mig för att göra ett nytt försök i badet men de slutar precis som förra gången. eller den här gången försökte faktiskt sambon leka med henne men enligt honom var det omöjligt "hon smet iväg hela tiden, hon ville verkligen vara med dig". nåja, håller humöret uppe. blanda "drinkar" med massa färsk frukt i åt oss. sambon vill se en rysare så jag lägger mig i sovrummet för att se Let´s dance. men de tycker inte tösan är någon bra ide för hon kommer dit och gallskriker tills hon får komma upp i sängen med mig. och då kan man ju glömma slappande. Då gäller det att passa på henne så hon inte slår en kullerbytta ner för kanten.


Kommentarer

Postat av: Cassie

att vara mamma måste vara jobbigt :o

2008-02-09 @ 19:18:33
URL: http://cassie92.blogg.se

Postat av: camilla'

ja det är säkerligeninte lätt alla gånger, men tänk på allt du får tillbaka av henne! :)

2008-02-09 @ 19:28:03

Postat av: Ems

Liv påminner om hur jag var när jag var liten, mer vild än tam ;) Men mellan allt det jobbiga får man ha kul också!

2008-02-10 @ 14:29:54
URL: http://yoem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback