en att göra lista, igen

2008-02-15 @ 08:14:28 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår var det alla hjärtans dag men det hände inte så mkt här hemma. Jag köpte en chokladask åt goben. Det var allt. Förhoppningsvis har vi romantisk vinmiddag i kväll, som vi planerat.  Tösan fick smaka på choklad, så det fick bli hennes present.  

 

Annars har jag en del att göra men kostigt nog känner jag mig inte så stressad. Jag vill ha saker att göra, kanske för att jag legat ner i snart tre dagar. Pga världens mensvärk. Huga! Men nu är det bättre och nu ska jag börja fixa och dona.

 

En lite lista (vaddå, jag skriver väl ALDRIG listor?! hihi)

 

Dammsuga

Behövs verkligen i vardagsrummet och i sovrummen. Köket och hallen tog jag igår men drar jag fram dammsugaren så kör jag igenom allt.

 

Skura

Speciellt köket och vårt sovrum.

 

Baka

I början av veckan bakade jag kladdmuffins (2 påsar) och en rulltårta. Nu är det kvar en påse muffins och inget mer. rulltårtan tog slut på 24 timmar.  Och vi kan ju inte ha kalas utan fika. Herre gud. Måste bara komma på någonting som inte innehåller choklad och som jag vet hur man bakar. hmm. Hoppas alla tycker om choklad!

 

Laga mat

Mitt jätte förråd av färdig mat är slut nu.  Ca en gång i månade lagar jag mat som bara den och sedan fryser jag in allt i portionsförpackningar.  Väldigt lätt och smidigt. Brukar räcka ungefär en månad.  Det är väldigt bekvämt för goben att bara ta ut en låda ur frysen när han ska ha mat till jobbet. Och billigare än Billys ;)

 

Planera middagen till ikväll

Vill att den ska bli bra. Men vi har ju inte så mkt saker hemma som jag kan arbeta med.  Hade tänk mig en 3-rätters. Nåja, får fortsätta fundera helt enkelt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback