vaken natt, igen

2008-01-31 @ 02:27:40 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

jah. då sitter man här kl 02 på natten. igen.
tösan är klarvaken därför att hon somnade för tidigt ("vad var det jag sa" + mennde blick på sambon). så jag kommer nog forsätta vara vaken i några timmar till. igår har sambon vart uppe med henne en timma på natten.

hon borde lägga sig senare, gärna efter nio men det är inte så lätt att hålla henne vaken tills dess då hon oftast vägrar sov efter 14.00!

hoppas på att bajsblöjebytet ska hjälpa och att hon ska somna snart. men det verkar inte så.


det jobbigaste på nätterna är att man inte vet vad man ska göra. måste ju hålla bellysningen dämpad så tösan inte blir pigg av det. inga höga ljud. inga plötsliga rörelser. allt ska vara lungt och stilla. kan säga er att man blir väldigt trött själv. och irriterad för nu när man endå är v aken så skulle man vilja passa på att göra någpnting men nej... eller nu ljuger jag ju lite. tösan försökr faktiskt trycka in sina fingrar i min mun. det är ju någonting.




annars så är hon fortfarande snorig. sambon sa att han kännt sig snuvig och själv har jag ont i halsen. så snart ligger vi sjuka hela bunten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback