bok - Mossviksfruarna – chansen.

2008-07-15 @ 08:09:44 Permalink film och böcker Kommentarer (2) Trackbacks ()

Mossviksfruarna – chansen.

 

Nej läs den inte. Jag köpte den när jag skulle jobba natt. Tänkte den skulle vara lite lättsam så där, en riktig chiklit/feel good bok. Och det var de. I överflöd. I början var boken helt ok. Sättet boken var skriven på var helt ok. men efter del 1 så orkade jag inte mer. de blev för mkt. Sättet författaren skriver på blev för mycket. Korta meningar som beskriver känslor, sida efter sida, efter sida, efter sida, efter sida. Nej tack. Antagligen försökte hon beskriva det kaos som huvudpersonen  kände men det blev helt enkelt för mycket. Korta meningar måste följas av långa, annars går det inte. det blir fel.

 

Nåja.. boken handlar om två tjejer som är vänner. Den ena upptäcker att deras män är otrogna mot dem och de lämnar den lilla byhålan och åkte till Stockholm. Den ena tjejen tar det hur bra som helst medan huvudpersonen är djupt deprimerad och efter ett tag upptäcker att deras försöka till att bilda familj visst hade lyckats. Typ. Ungefär så. Orkar inte ens beskriva boken bättre.   


Kommentarer

Postat av: Sandra

jag har den boken! Jag hade kunnat säga att den inte är bra så hade du inte behövt köpa den:-P Aningen förutsägbar var den också..!

2008-07-16 @ 12:31:35
URL: http://bubban.blogg.se/

Postat av: Susanne

Men, jag tyckte den boken var super bra :).. Vet inte riktigt varför. Kan vara att jag är nästan lika förvirrad som hon i boken :P

2009-07-21 @ 15:48:57
URL: http://susannewennberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback