god morgon med pauser

2008-07-02 @ 09:54:49 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

God morgon gott folk!

 

Ja då sitter man här igen. Med kaffekoppen. Det var faktiskt ett tag sedan jag tog mig tid till att sitta och blogga så här på morgonkvisten.

 

Det är ju så att lilltösan är lite småsjuk. Hon hade sovit mer eller mindre hela förmiddagen hemma i Kalix. Men är hon kom hit så ville hon ut och leka, och det fick hon. Sedan somnade hon vid 18.00. och det tyckte jag väl var ok eftersom hon fortfarande var lite varm. STORT misstag! Kl 02.30 ungefär vaknar hon och goben gick upp, gav henne ersättningen och bytte blöja (som vanligt). Men hon somnade inte om. Nej hon ställde sig upp i sängen och började prata för sig själv och tillslut blev hon arg för att ingen plockar upp henne. Så tillslut gick jag upp med henne. Vi gick ner och hon sprang omkring här och lekte som om det vore mitt på ljusa dagen!

 

        paus i skrivandet för att tösan vaknar. Springer och hämtar ner henne, klär på henne en tröja, försöker förhindra att hon river ner hela köket, snabbdiskar en flaska, försöker ge henne ersättning men det duger inte, slänger ersättnignsflaskan i kylen, släpper in den minsta hunden, går mot datorn, en meter ifrån stolen bestämmer sig den äldsta hunden för att den också vill in så då är det bara att jag vänder om och släpper in den. Sen återgår jag till datorn, fast då har mitt kaffe kallnat så det är bara att återigen resa på sig och hämta nytt. Suck –

 

Få se här nu ... ja just det! Jag var uppe med tösan i två timmar sen försökte jag få henne och sova igen. Men icke. Då bad jag goben gå upp med henne i två timmar och om hon då inte somnat så fick han kommer och väcka mig igen.

Jag vet inte hur länge han har vart uppe med henne men han har iaf inte kommit och väckt mig.

 

Efter ett tag vaknade jag hur som helst och insåg att klockan var nio och att jag var tvungen att stiga upp och ge hundarna mat. Och här sitter jag nu.

 

-         ny paus, tösan har hittat hundarnas vattenskål. Rusar upp men kommer fram för sent. Hon är blöt från topp till tå! Av med de blöta kläderna, snabbtorka henen lite och på med nya torra kläder och plockar undan vattenskålen–

 Och jag som trodde jag skulle få en timme eller så helt själv här nere. Ja, ja… sånt är livet. Och det är jag faktiskt rätt nöjd med ;)


Kommentarer

Postat av: camilla'

fortsätt uppdatera bloggen! Och flitigt bloggande vill jag också se. Vi syns säkert idag,

2008-07-04 @ 10:56:42
URL: http://ccurry.blogg.se/

Postat av: Ems

Att man ska hinna ha många bollar i luften... :-)

2008-07-05 @ 12:31:29
URL: http://yoem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback