god morgon

2008-07-10 @ 09:10:09 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

God morgon gott folk.

 

Då är man äntligen hemma i Kalix igen! Med kaffekoppen framför datorn. Och en tösa kring benen. Och uppe i famnen. Och sedan ner igen. Haha, sötnosen.

 

Planen idag? Hoppas på att få lite tid till att stå på crossen snart så jag sedan kan hoppa in i duschen. Det känns verkligen som att det behövs efter haparandavistelsen. Mamma har ju som sagt en dusch men den fungerar ju inte riktigt som den ska. De tvättar sig alltid i bastun (ni vet man blandar varmt och kallt vatten i hinkar och häller det över sig) men varje gång jag och goben kom på att vi ville duscha så var klockan så pass mkt så vi inte ides elda. Så då fick man helt enkelt stå i den där satans duschen. Nej usch och fy vad skönt det ska bli med en riktig dusch! Jag ska peela mig, rengöra ansiktet med riktig rengöringskräm, sätta ansiktsmask, raka mig, fila fötterna, noppa ögonbrynen… ja ALLT!  Men först ska jag då stå på crossen. Måste bara vänta tills tösan somnar eller goben vaknar. Annars går det inte. om jag inte tar henne i sjalen…

Hur som helst… Efter det hoppas jag på att Emelie vill komma över på kaffe, eller så kanske vi tar en liten prommis, vem vet? Vet iaf att jag vill umgås, det har varit så otroligt osocialt i haparanda. Har dessutom hört med en till bekant om hon och hennes familj skulle vilja droppa förbi på kaffe, så vi får se. Sen kanske man avrundar kvällen med filmkväll och popcorn tillsammans med A&B eller E,J&J.

Ja det var då planen, men inget är bestämt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback