hon han och älskarinnan

2008-07-30 @ 11:27:55 Permalink film och böcker Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hon han och älskarinnan – tess stimson

 


Jag antar att alla förstod att det handlar om ett triangeldrama. Nu är det faktiskt ett tag sedan jag läst om just triangeldrama, vanligtvis skulle jag rata boken på en gång men den här boken blev läst tillslut.

En helt ok bok. Chit lit. Duger bra på nätterna när man jobbar.

 

Den handlar alltså om Nicholas Lyon, framgångsrik skilsmässoadvokat. En väldigt väluppfostrad man som älskar sin fru och sina barn över allt annat. Skulle aldrig kunna tänka sig att ha en affär för han har sett precis hur mkt ett engångsligg kan förstöra.

 

Malinche är hans fru sedan tio år tillbaka. de har tre döttrar som hon tar hand om samtidigt som hon skriver framgångsrika kokböcker. Livet är kanske inte allt det skulle kunna vara men hon härad ut. Äktenskap kräver arbete. Inget kommer gratis.

Sara är den kvinnan som sätter alla regler ur spel för mr Lyon. En ung framgångsrik advokat, på väg mot toppen. Självsäker och vacker. Självklart har hon inga riktiga känslor för sin chef, mr Lyon! Det är nara jävligt bra sex. Eller…?

Samtidigt dyker Trace upp i Malinche liv….

 

Så man skulle nästan kunna säga att triangeldramat utvecklar sig till en fyrkant.

författaren skriver om alla känslor hos alla partner, om känslor "man inte kan rå för" om om känslor man väljer. Vem är det egentligen mest synd om?  den bedragna frun som intresserar sig för en annan man? den otrogne mannen som inte vågar göra slut med sin älskarinna? älskarinnan som utveckar känslor för den upptagne mannen?

 

Ja boken var helt enkelt helt ok. Typisk chik lit. Precis det jag var ute efter när jag köpte boken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback