min promenad...

2008-07-01 @ 12:43:41 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

Nu känner jag att jag vill dela med mig av hur det gick nu när jag skulle ut och gå med hunden.

 

Det är så att min mamma bor ”ute på landet”. Det finns ett område här som kallas ”revonsaari”. Det är en skog med lite hus och enbart grusväg. Man kan gå runt, det tar ca 45 min. har gått där rätt mkt i vintras. Så tänkte jag att jag skulle vara lite hurtig och gå där med den största hunden.

 

Till att börja med går man längs en bilväg (ca 7 min). Det gick hur bra som helst. Solen sken och det var varma vindar.

 

Sen svänger man då av vägen och går in på grusvägen. Till att börja med är det en lång raksträcka, ca 10 min. jag hade nästan kommit till nästa ”sväng ” då jag upptäckte att det var nått stort som surra kring hunden. Blev lite nervös… HATAR bin, humlor, getingar och allt sådant. Alltså det är bland det värsta jag vet!

Nåja, jag började jogga lite smått, tänkte att jag skulle jogga ifrån den men nej… den följde efter. Började springa men den följde efter och började dessutom cirkulera runt MIG!

Då slog det mig ”aha, det är en paarma (och vad fan är det på svenska då? Ni vet en sådan där som ”äter” på människor och djur)!!!”. Fick panik! Alltså då menar jag verkligen panik! Tvärvände och SPRANG så fort jag kunde och hunden kom efter. Men den jäveln kom också efter. Börjad vifta med kepsen som en tok och det måste ha sett ganska lustigt ut.

 

När jag tillslut var några meter ifrån bilvägen så hade den försvunnit och det smakade blod i munnen. Sen lovade jag mig själ att aldrig med gå den vägen igen, inte på sommaren iaf!


Kommentarer

Postat av: matilda

vad tycker du om bilderna på mig?

2008-07-01 @ 12:50:50
URL: http://dresslike.blogg.se/

Postat av: M

HAha, kanske är broms du menar? Hatar sånna iallfall dom jagar en och äter på en som fan :S Jag blir så himla förbannad på sånna :S

2008-07-01 @ 12:52:03
URL: http://musiqfaq.blogg.se/

Postat av: camilla'

haha stackars storasyster! :D och ja, jag håller med-måste ha sett JÄVLIGT lustigt ut! hah

2008-07-01 @ 17:46:03
URL: http://ccurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback