en rysare och en parodi

2008-06-10 @ 09:19:42 Permalink film och böcker Kommentarer (3) Trackbacks ()

Igår vart de mys. Jag, goben, tösan, erik och nina grillade och såg film. Jag hade förberett vitlöksmarinerad kyckling, tzatziki, sallad med mozzarella och spett med köttbullar, tomat, paprika och fläskfilé. Sen till ”efterrätt” blev det ett fat med vattenmelon och vindruvor. Riktigt gott måste jag säga!

 

Efter maten såg vi två filmer

 

Pulse

Tydligen en japansk (?) film från början men omgjord till en amerikans version. Tyckte storyn var bra men att de (filmteamet, manusförfattarna eller … aj jag vet inte vem jag ska skylla på) inte riktigt lyckats få fram allt. Den är inte riktigt så där ruskigt jävla otäck som den skulle kunna vara.  De hade helt klart kunnat göra den bättre tror jag. Men en del av den saknade skräcken kan ju kanske beror på att tösan sprang omkring så man var tvungen att se efter henne.  

Men nog var den väl sevärd.

 

Meet the spartans

En parodi. Behöver jag säga med? Dessutom har jag sett filmen redan en gång. Inte riktigt min humor. Allt är alldeles för överdrivet för min smak. Men nog går det väl endå på något konstigt sätt att se på. Filmen har sina stunder. Dessutom passar den bra efter en rysare ;)


Kommentarer

Postat av: Lisa

Ha en bra dag :)

2008-06-10 @ 09:23:26
URL: http://wlisa.blogg.se/

Postat av: Therese

Låter som om ni fick en bra kväll med god mat. Tycker du kom på bra förslag med maten.. Ses på BT under dagen

kram therese

2008-06-10 @ 09:44:44
URL: http://www.metrobloggen.se/Livstanken

Postat av: camilla'

åå nej vad gott det där lät! :D

2008-06-11 @ 09:58:08
URL: http://ccurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback