till haparanda

2008-06-16 @ 09:21:22 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Snart åker vi till Haparanda, igen. Denna gången för att vara hundvakt åt gammelgubben Saku. Måndag till onsdag är det som gäller, tror jag. Mammsi ska åka iväg med de två andra och föra iväg den sista valpen till sitt nya hem. Som är i närheten av mummus stuga.

 

Bilfärden tar ca 5 timmar. Igår när mamma ringde och frågade när vi skulle komma så la hon till (riktigt då där ”by the way…”) ”packa med lite extra kläder till flickan”. Ööö… ”nå varför de?” frågade jag då. ”men så tar vi med henne dit” var svaret. Hahaha. Fem timmar bort. Det brukar inte vara mottagning där borta, ingen el, inget rinnande vatten… nej skulle inte tro de! Visst, hade varit en timma bort så man hade kunnat hämta hem henne om de skulle vara nått men … fem timmar. Nej. Och dessutom skulle tösan aldrig gå med på att sitta i en bil så länge. Hon har ffs svårt att sitta i still i bilen när vi åker till Haparanda! Nej, nej, nej. Kanske sen när hon är lite äldre. Men inte ännu.

 

Just nu sitter hon och äter gröt. Goben matar och jag sitter här och försöker komma på om jag glömt packa med nått. För packa måste man ju hur som helst. Även om man ”bara” ska till Haparanda.
nej ska nog ta och gå ett varv i lägenheten för att se om jag glömt nå, packa ner xboxen och Giraffen, dricka upp mitt kaffe, klä på tösan, borsta tänderna ett varv till tillsammans med henne, tvätta bort sminket under ögonen och sedan bär det väll av. Om nu goben inte kommer med sitt ”Jag ska bara…”


Kommentarer

Postat av: camilla'

uppdatera då! :D

2008-06-21 @ 19:48:30
URL: http://ccurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback