äldre filmer

2008-03-29 @ 09:46:26 Permalink film och böcker Kommentarer (0) Trackbacks ()

På senaste tiden har jag skrivit lite om film så därför tänkte jag att de kunde vara bra att skapa en egen kategori för film och böcker. Läser ju en hel del också så.

 

På senaste tiden har jag varit väldigt sugen på att se äldre filmer.

Senaste filmerna:

 

Flickan ovanpå:

Amerikansk komedi från 1955. Anledningen till att jag ville se filmen var såklart ikonen Marilyn Monroe.

Filmen var oväntat bra för att vara så gammal. Såg den med riktigt låga förväntningar. Kanske de som behövs för att man ska gilla den?

 

Gudfadern:

Den såg jag också med väldigt låga förväntningar och ännu en gång blev jag positivt överraskad.  Hade nog vart bättre om jag fått läsa vad filmen handlade om, sett den i ett streck och kunnat skilja på karaktärerna lite bättre. Ska helt klart se den en gång till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback