nu är ordningen återställd

2008-03-09 @ 21:30:18 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Nu har jag, ja JAG - helt SJÄLV - , varit hemma i Haparanda i två hela nätter. Sambon har varit hemma med tösan. Detta hade tydligen väldigt många reagerat på. Kommentarer som "men vad snäll du är som tar hand om barnet helt själv", "men vad? Ska du vara själv, ska hon åka bort?", "Oj, varför?" osv har förekommit. Kul, eller hur? Vi lever verkligen i ett SÅÅ jämställt samhälle. För det är ju inte så att tösan faktiskt är över året nu och att båda föräldrarna har lika värde. Och det är ju inte så att det är BRA för barnet att få spendera lite tid ensam med pappan. Nej då.

När jag åkte till Haparanda MED tösan när hon bara var några veckor gammal så var det då ingen som reagerade. Fastän jag kunde stanna en hel vecka. Nej då var det ingen som tyckte jag var SÅÅ snäll som tog hand om barnet så pappan skulle få vila och göra det han själv ville ett litet tag.


Det här är faktiskt första gången jag varit utan både tösan och goben i över 6 timmar på över ett år. Men det är tydligen konstigt och ska ifrågasättas.


Nåja, ni kan ta det lugnt. Nu är tösan åter hos sin mamma. Hennes pappa har åkt hem till Kalix. Nu får han sova ut och göra vad han vill när han kommer hem ifrån jobbet. Ordningen är återställt och gud nåde den som vågar rubba den igen!   


Kommentarer

Postat av: Ems

Jag tycker du kan spara ihop lite pengar och resa utomlands en vecka ;)

2008-03-10 @ 12:08:45
URL: http://yoem.blogg.se

Postat av: camilla'

härligt att ha er hemma i happis! hoppas ni stannar ett tag också :)

2008-03-10 @ 19:15:16

Postat av: Thomme

Alltså det låter ju onekligen lite skruvat... att folk ens orkar "klaga" om du åker iväg själv =/ haha.
Puss

2008-03-11 @ 14:37:23
URL: http://aremak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback