önskar att

2008-03-07 @ 06:41:36 Permalink att vara mamma Kommentarer (4) Trackbacks ()

Idag var det god morgon kl 05.00. kul. Försöker äta frukost har försökt i en tjugo min nu men det kommer alltid något i vägen. Eller kanske skulle man säga någon ;).

 

Är så trött så jag skulle kunna grina och banka huvudet i väggen (redan gjort). Men det är bara att kämpa på. Önskar man hade någon här i Kalix som kunde hjälpa en när det är som svårast. Någon som kunde säga "skit i disken, jag hjälper dig med den" eller "jag dammsuger åt dig, inga problem" eller som kom med en påse full av blöjor, barnmat, våtservetter och liknande som tar slut på fem sek (speciellt nu när tösan har vart sjuk och haft diare). Eller varför inte någon som bara bjöd på middag någon gång. Så skulle man slippa det. Eller bara någon som kunde lyssna på allt man skulle behöva få ur sig. helt enkelt sådan jag själv hjälpt andra med.

Måntro om sådana människor går att köpa på typ ica. Vi har ju ica kort så det vore bäst. Och om de vore på rea så skulle det vara ännu bättre. Kanske kan man gå till chefen på ica och be honom ta in den varan. Haha.

 

Ja, ja. Nu ska jag sluta klaga och försöka släng i mig min frukost nu när tösan leker på golvet och soffan och allt där emellan. Sedan kanske jag skulle försöka vara en god fästmö och laga lite mat som man kan frysa in, tvätta, städa toan, dammsuga, diska, rengöra runt spisen, byta sängkläder, plocka in disken som förhoppningsvis hunnit torka, ordna alla leksaker i tösans rum, gå igenom alla hennes kläder och sortera bort de som är för litet och komma ut på en promenad med tösan. Det är lugnt. Inga problem! ;)


Kommentarer

Postat av: Thomme

ja ja ja =/ haha

2008-03-07 @ 10:27:42
URL: http://aremak.blogg.se

Postat av: Bela

Jag bor iofs inte i Kalix, men ni är välkomna på middag nån gång här hos mig såklart :)

2008-03-07 @ 13:01:46
URL: http://bela.blogg.se

Postat av: camilla'

ojdå, hade helt glömt bort din blogg ;o men nu blev det mycket att läsa, kul! och jag kommer ju såklart och hjälper er där hemma om det behövs :)

2008-03-08 @ 15:22:08
URL: http://ccurry.blogg.se

Postat av: Elin

Middag hos mig ikväll kl 17. OK?

2008-03-09 @ 07:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback