sjuk tösa

2008-03-04 @ 07:57:40 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

De senaste dagarna har vart rätt intensiva här hemma. I förra veckan på onsdag fick tösan en spruta, vaccination. När hon kom hem så spydde hon tre gånger. Efter det la vi henne, hon sov och när hon vaknade spydde hon i sängen.  Men efter det har vi inte behövt hantera spya. Efter det har det ?bara? vart väldigt löst bajs som rinner igenom blöjan. I sängen. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har bytt sängkläder i hennes säng. Sedan har det vart feber. Som högst 39,6 grader. Hon har vart helt utslagen och bara legat i famnen och sovit. Knappt ätit något, mölkersättning och vatten. Igår hade febern gått ner. Men då var det tydligen någonting annat som varit fel för hon har skrikit mer eller mindre hela dagen. Och då menar jag verkligen SKRIKIT! Knappt så de dög när hon var i sjalen och det är jäkligt skumt. Men mot eftermiddagen blev det lite bättre. Då åt hon lite av min lassange.

 

Idag verkar allt helt ok. Hon är uppe och leker. Hon har ätit lite av en macka. Men det är lite gnäll emellanåt. Men så länge det inte blir som igår så är jag nöjd.


Kommentarer

Postat av: HKH Hertiginnan Anne af Uppsala

Dagens gransking av olika bloggar är färdig och du hittar den i min blogg. Kanske hittar du en ny favoritblogg bland dem jag har granskat?

2008-03-04 @ 08:03:23
URL: http://veckomagasinet.se

Postat av: Fia

skönt att hon är på bättrings vägen, har fått tebax datan nu så ska ta o uppdatera min blogg idag nångång:)

2008-03-04 @ 11:09:34

Postat av: Emelie

Aj vilket elände ni har haft det. Vad bra att hon är på bättringsvägen.. :) Det går ju magsjuka och influensa nu också..

2008-03-04 @ 19:37:04
URL: http://yoem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback