eländig jävla dag

2008-05-07 @ 08:40:09 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Å vilken fruktansvärt pissig morgon detta är!

Det hela började egentligen igår. Jag kunde inte hitta min telefon när vi skulle lägga oss. Försökte pika goben om att leta efter den åt mig då jag själv var på dåligt humör redan då. Men nej, han sa att jag skulle leta efter den nästa morgon.

Så nu har jag spenderat närmare en timma med att leta och leta men jag kan FAN inte hitta den. Nu är det ju så att jag VET att tösan har gömt den någonstans. Tyvärr är hon för lite för att mutas med glass och godis, eller hotas med utebliven månadspeng.

Visst kan jag vara utan telefonen. Det i sig är inga problem. MEN jag hoppas fortfarande på att de ska ringa från haparanda och säga att jag får jobba på K&B över sommaren. Tänk om de gör de nu då? Jag har mobilen på ljudlöst så de hörs knappt nå ifrån den när den ringer. Speciellt inte om hon har lyckats gömma den i något skåp eller så.

 

SEN, för att tappa bort telefonen är inte nog, går perkulatorn sönder. Jaha, tackar. Här hade man tänkte koka kaffe men nej. Nej, nej, nej. Den lilla ploppen längst upp valde att gå sönder. Jaha. Och utan den kan man inte koka kaffe. Och tror ni jag har råd att köpa en ny nu då? NEJ! Som tur är så har jag sparat min gamla bryggare. Så nu har jag slagit igång kaffe i den. Men hur kul är det med bryggkaffe då man är van vid perkulator?

 

Och dessutom, för att tappa bort mobilen och att upptäcka att perkulatorn är sönder och att inte ha råd att köpa en ny är tydligen inte nog, så kommer tösan på att de där sakerna man skruvar fast i div skåp för att ungarna inte ska kunna öppna dem suger. De är köpta från IKEA och de SUGER! Tog mig säker 30 min att få upp EN. Och bara gudarna veta hur många tårar och fan och helveten det tog innan allt var klart. Men de ville inte bli bra. Och goben min (som faktiskt kan sådant där) försökte också men nej, de gick helt enkelt inte. Nu har alltså tösan upptäckt att om man rycker lite i dörren så går den upp. Så nu är hälften av våra kastruller i vardagsrummen och locken är i hallen.

 

Och sist, men inte minst, så har jag en jävligt gnällig unge här nu. Var tvungen att borsta tänderna på henne. Hon hatar det. I vanliga fall försöker jag leka och locka och sjunga och danska och allt man kan komma på. Vill ju inte hålla fast henne och bända upp munnen! Men idag gick det inte. Inget fungerade. Och hon måste ju borsta tänderna. Hon har fått både yoghurt och blåbärssoppa nu på morgonen. Då måste man liksom borsta tänderna.

 

Nej usch, hoppas den här eländiga dagen går fort


Kommentarer

Postat av: Maria

Det verkar som att du har haft en rätt tung dag... :/

2008-05-07 @ 18:25:18
URL: http://mbjornfot.blogg.se

Postat av: camilla'

haha, fattar inte hur du hinner med så mycket misär när endast några timmar har gått av dagen :D haha, nå hoppas morgondagen blir bättre och att du hittar telefonen! Fast det har du ju redan gjort kom jag på, hehe :)

2008-05-07 @ 21:18:44
URL: http://ccurry.blogg.se

Postat av: Bela

Pissdag. Du verkar otursförföljd eller nå.

Hihi det är en småkusin till mig som har uppfunnit dom där knopparna högst upp på kaffebryggare ;)

2008-05-08 @ 12:48:12
URL: http://bela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback