helgen

2008-05-11 @ 06:51:29 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Oj, snart är helgen skut. Men det spelar ingen roll för goben min ska endå inte till jobbet! Å vad skönt och ni behöver inte vara oroliga, vi kommer inte gå på soss, han ska stämpla.

 

Helgen har spenderats i Haparanda. Vi åkte dit så fort goben kom hem på fredag. Ville umgås med syrran och köpa hem lite tyg från Ikea. Vi drog till den där lekparken och pappa och jessi joinade oss. Väldigt trevligt. Sedan fick vi pengar till mjukglass av pappsi, han är väl bara för rar :D.

Tyvärr kunde vi inte stanna i stan för länge. Tösan blev hungrig så det bar av mot mamma i vojkkis (syrran hängde med). Där var det fint väder så efter tösans middag blev det att vara ute. Eller ja? mina styvbröder vad där och hade tydligen med sig värsta spelet så goben satt inne med det.

Goben somnade framför sitt spel vid sju. Själv var jag vaken till hela halv tio eller något sådant innan jag kröp ner bredvid honom i sängen.

 

Nästa morgon vaknade tösan halv fem (!!!) fastän hon vaknat TVÅ gånger på natten. Jag förstår inte varför hon sov så dåligt. Hon brukar aldrig sova så dåligt när hon sover där med mamma. Helt sjukt. Nåja, efter sju somnade hon om igen så fick man sova lite till.

De ringde från KB och frågade om jag skulle komma och jobba. Fick ett långt pass. 12.30?22.00. härligt. Om jag nu ska och jobba så vill jag göra så många timmar som möjligt. Så jag och goben åkte in till stan kring tio. Kollade Ikea och köpte det jag skulle ha. Strosade igenom Din Sko och Fabriksbutiken. Sedan var det lunch på Bacchuset eller vad det nu heter. Sedan var det jobbet för min del.

Efter en del om och men via telefon bestämde vi oss för att åka hem efter att jag slutade. Visste att A skulle komma till natten och hon är alltid sjukt tidig. Så det hela slutade med att vi var hemma tio över tio på kvällen. Och vi körde inte speciellt fort.

Goben bänkade sig framför hockeyn, tösan låg och sov och själv gjorde jag lite ?middag?. Sedan gick jag och la mig.

 

Idag har det vart god morgon klockan sex. Helt ok. Vet inte riktigt vad dagen har att erbjuda. Vädret verkar lite blött. Skulle behöva klippa mig och överväger att fråga min svägerska. Känns så onödigt att punga ut 300-500 kr för att toppa sig.

Men vi får ju se.

 

 

Och till sist lite bilder:


 

Ådi sover på SJUNDE hyllplaner

 

på G till Haparanda

 

kolla minerna!

 

MIN snygging ;)

 

sötis med toffsen

 

hmm... ben

 

värsta spindelmannen

 

på studsmattan med moster

 

minsta systern och en kompis till henne

 

valpar

 

tattooo

 

mitt konstverk ;)


Kommentarer

Postat av: camilla'

haha, ja de där tatueringarna blev något förjäkligt snygga! ;)och efter ett tag så försvann de faktiskt, haha :D

2008-05-13 @ 18:32:14
URL: http://ccurry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback