jeeeei!

2008-05-09 @ 07:19:53 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Jeeeei! Idag är sista dagen för goben på jobbet.

Rent tekniskt är han uppsagd pga brist på arbete eller något sådant. Skönt att man kan göra så, då får han ju börja stämpla en vecka efter att han slutat. Annars hade det nog blivit lite tajt med pengarna.

 

Till sommaren så kommer det vara jag som är familjens försörjare. Känns faktiskt VÄLDIGT BRA. Kommer arbeta på Kronan och Barken i Haparanda. Nätter, precis som jag ville ha det. Fast hon, chefen, sa att hon hade lagt in några kvällspass också för att fylla ut schemat åt mig lite. Dessutom sa hon att de mest troligt skulle bli lite strövick för min del. Innan schemat börjar gälla allts. Skulle helt klart inte tacka nej till det.

Nåja, medan jag då är familjeförsörjare så får ju goben vara hemmafru. Tyvärr OCH förhoppningsvis (kan inte bestämma mig för vilket ord jag vill använda här) kommer han inte vara det hemma i Kalix, inte allt för ofta iaf. Vill ju ha med dem i happa. Och jag har inte råd att åka fram och tillbaka varje gång jag är ledig. Då går ju lönen till det. nej en månad av denna sommar (den bästa dessutom?) kommer spenderas i happa, så enkelt är det. Goben får ju göra som han vill. Är han i happa kommer han slippa städa, tvätta och laga mat (och då missar han ju hela grejen med att vara hemmafru). Är han i Kalix så kommer jag inte få träffa dem.

Sen, efter aug ska goben åter få bli familjeförsörjare. Och efter ett tag så ska vi båda vara det. Om jag inte börjar plugga. Vem vet. Jag är ju så velig fram och tillbaka så det är ingen ide att säga någonting uti de. haha


Kommentarer

Postat av: Ems

Härligt att läsa att allt går så bra och fort (?) för er! Ska komma förbi någon dag på lite kaffe och snick snack, det skulle vara mysigt! :) Och nu kanske man snart kan sitta utomhus kvällstid också utan att frysa ihjäl...

2008-05-09 @ 12:20:05
URL: http://yoem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback