magsjuka?

2008-05-14 @ 05:47:33 Permalink att vara mamma Kommentarer (2) Trackbacks ()

God morgon gott folk.

Här sitter jag, helt själv. Min lilla familj ligger och sover. Själv var jag upp och gav tösan lite ersättning nyss. Nu kan jag inte somna om för det är så otroligt ljust här inne, fastän alla persienner är neddragna. Hoppas det blir en riktigt fin dag idag!

 

Igår spydde tösan 3-4 ggr på fem minuter. Vi hade fått lite spontanbesök, igen. Tösan busade lite med A och sen sprang hon iväg mot hallen. Hörde ett ?splach? ljud men regerade inte på det först för jag hörde även att tösan fortsatte springa. Men när jag kollade så hade hon faktiskt spytt. Men hon var helt oberörd. Vi antog att hon helt enkelt ätit för mkt och att det blivit lite för mkt bus. Men när jag tog henne i famnen så spydde hon mer. Mkt mer. I mitt hår och innanför min tröja (de var alltså innan för min BH tillslut). Hon blev lite ledsen, men inte så som hon brukar bli när hon har magsjuka. Tyvärr spydde hon ner Giraffen. Så han har snurrat i maskinen över natten.

Jag och tösan hoppade i duschen. Det verkade vara uppskattat för när goben skulle hämta upp henne (så jag skulle få tvätta av mig ordentligt) blev hon skitsur. Så hon fick stanna.

Efter att vi tillslut kommit oss ut duschen fixade jag vår säng. Sist tösan var magsjuk sov hon mellan oss (och det har bara hänt? ja jag kan räkna på en hand under hela hennes livstid! Grejen är den att hon blir så busig när hon ska sova där. Det fungerar inte, hon finner ingen ro. Men är hon riktigt sjuk så vill vi ha henne där, utifall att?). Satte handdukar under lakanen om det nu skulle bli som sist. Sist hon sov hos oss vaknade hon en gång i timmen och spydde, HELA natten. Alltså det är ca 9 timmar vi snackar om.

Sen fick hon ligga vaken med oss i soffan till efter nio. Vi ville se om hon skulle spy igen. Eftersom hon inte gjorde de så fick hon lägga sig i sin egen säng. Vilket hon nog gjorde tacksamt för hon somnade fem sek efter att vi lagt henne.

Inatt har goben vart upp och matat henne en gång och nu, kring fem, har jag vart upp. Och hon har inte spytt. Hoppas nu detta bara var något fult grejs och att hon inte har magsjuka!


Kommentarer

Postat av: Ems

Jag kommer gärna förbi på en kopp thé! Du är också mkt välkommen till lilla mig på massor med thé :-)

2008-05-14 @ 08:00:23
URL: http://yoem.blogg.se

Postat av: Elin

Hej! Det ÄR magsjuka, jag har haft det. Julius, Jorre, Gabbi & hennes kille, David, marie & barnen? Maria, Malin. Sofie. Men det är en riktigt skum variant denna gång, det håller bara i sig en dag ungefär? Men det smittar på nolltid så håll er ifrån andra ngn dag :-)

2008-05-14 @ 08:11:33
URL: http://gaffelnasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback