stor tösa

2008-05-12 @ 09:08:33 Permalink att vara mamma Kommentarer (3) Trackbacks ()

Min lilltösa börjar bli stor nu! Man märker att hon lär sig nya saker varje dag. Igår hjälte hon goben att dammsuga. Hon tog direkt dassugare ifrån honom och gick omkring med den (så gott de nu gick).

 

Sen skulle hon ta på sig våra skor. Och satan va förbannad hon blev när hon inte kunde gå omkring i dem. Det hela slutade med att jag plockade fram ett par inneskor hon fått men aldrig använt. De passade, tom lite för stora fortfarande, och hon blev nöjd. Tills hon slet av sig dem och helt överlyckligt kom till mig så jag skulle sätta dem på henne igen. Haha.

 

Sen vet jag inte om hon övar inför ett syskon (det kan hon ju glömma! Haha) men hon ska skjuta omkring sin barnvagn här inne hela tiden. Och det går inte så bra. Hallen är ju inte SÅ stor så efter några meter lyckas hon krocka in i en vägg. Sen står hon där och gallskriker. Helt sjukt vilket temperament hon har fått. De är som med mig, jag blir förbannad när det inte blir som jag vill. Haha.

Det hela slutade med att vi var tvungna att stänga in henne i henens rum medan vi gömde vagnen i garderoben! För hade hon sett vart den gömdes så hade hon ju vetat. Och stått och bankat på dörren tills hon fått gå dit in.

 

Igår fick vi lite spontanbesök av gobens tvillingbror och hans tjej. Vi satt och drack te vid köksbordet och tösna satt mellan mig och goben. Hon blev skitsur när hon inte fick leka med någonting så tillslut fick hon en egne liten plastmugg och en tepåse. Sen stod hon där med tepåsen och drog en upp och ner i muggen. Sen smaka hon lite (fastän det inte fanns något i den) och sen fortsatte hon ?doppa? tepåsen! Så underbart gulligt!

 

Hon har även börjat förstå saker man säger och göra. Om jag ställer in en nappflaska i micron och frågar ?vem ska få namnam?? så blir hon sjukt glad, ler och klappar händerna. Fastän hon var på dåligt humör 2 sek före.
tar jag hennes lilla flaska och tar fram blåbärssoppan och frågar ?vem som ska få namnam?? så blir hon helt till sig och kan inte stå still.

Om man frågar vart Giraffen är så brukar hon leta lite smått efter den. Men finns den inte inom synhåll så ger hon upp ;).

När man ber henne hämta ?brumbrum? så kommer hon med sin bil, om den finns i hennes rum.

 

Ja det är helt otroligt. Tiden går så fort. Hon lär sig massa nytt.


Kommentarer

Postat av: Ems

Hon är så söt lilla Liv :-)
Men mammas temperament har definitivt ärvt, men det är bara bra! Bestämd kicka, låter ingen trampa henne på tårna :-)

2008-05-12 @ 13:35:39
URL: http://yoem.blogg.se

Postat av: Ida

Åhh, vad gulligt! Det är så roligt när de börjar med såna där roliga och söta grejer. Jag längtar såå till jag själv får uppleva det!

2008-05-12 @ 20:45:11
URL: http://storasysteryster.blogg.se

Postat av: Madelene1986

Hej tjejen! Kände igen din bild! Har du bott i Stockholm? Ha en bra dag! / Madelene1986

2008-05-13 @ 08:28:53
URL: http://madelene1986.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback