till haparanda, igen

2008-05-25 @ 08:11:28 Permalink att vara mamma Kommentarer (0) Trackbacks ()

Här sitter man nu igen, med kaffe koppen. Tösan försöker putta bort mig från stolen så hon ska få den för sig själv. Härligt med uppskattning på mors dag ;).

 

idag ska vi då till Haparanda igen. Vi har lite mys planerat. Men de får ni veta mer om när jag kommer tillbaka. ska bli kul att träffa pappa och dem (självklart ska de bli kul att träffa mamma också men pappa har jag inte träffat på länge). Se om de är bruna och höra om de hade kul där borta. Dessutom sa min styvmor, när jag pratade med henne igår, att de hade lite souvenirer till oss. Eller till tösan skulle jag väl tro. Sa ju till dem, innan de åkte, att jag och P inte ville ha något. Känns så onödigt att de ska lägga pengar på sådant. Vi är ju ?vuxna? nu så vi klarar oss nog ;). De samma sa jag till dem om kort. De behöver inte lägga pengar på att skicka kort. Jag tycker de är så onödigt. Först ska kortet tillverkas och sedan köpas. Sedan ska man ännu köpa frimärken och posta iväg det. Nej tack. Spara miljön och pengarna till något vettigt istället. Bara vi få se bilder så är vi nöjda. Men vi får väl se om de dyker upp nå kort. Styvmor min tyckte att ?men de är ju så kul att få skicka kort!?.

 

Har påbörjat packning lite smått. Jag kan ju inte bege mig någonstans utan att packa först. Och nu när man har småbarn så är det verkligen dumt att åka iväg utan en väska eller fem. Dessutom vill jag och P också ha med oss lite saker. Sitter och fundera på vad mer man ska ta med sig. Tyvärr ligger P och sover, så jag kan inte klampa in i rummet för att ta det vi måste ha därifrån. Är lite otålig, vill komma iväg någon gång. Det är så otroligt tråkigt att sitta här och bara vänta. Vad ska man hitta på medan man väntar? Sminka sig? Fixa håret? Packa ihop resten?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback