vill och måste

2008-05-02 @ 07:58:21 Permalink att vara mamma Kommentarer (1) Trackbacks ()

Då sitter man här, igen. Känns fint att ha det som en morgon rutin. Goben sover och tösan har just ätit så nu kommer jag nog få sitta ifred några minuter med min kaffekopp.

 

Igår försökte jag fixa med våra utemöbler. Det var inte de lättaste. Måste slipa bort ytan och goben köpte ju sandpapper men de sög ju verkligen. Det ena var för fint och på den andra trilla sanden av! Så jag har lyckt fixa EN stol. Så bara 3 stolar och ett bord kvar nu! Haha.

Har även städat och bytt sängkläder och tvättat och lagat mat. Typiska kvinnosysslor. Var ju tvungen att ta i lite extra just där eftersom jag utför sådana manliga saker tidigare.

 

Senare hade vi besök av gobens äldre bror. Jag vart även över till grannen en lite sväng.

Jag det vart en helt ok dag. Och det tyckte nog tösan också för hon sov enda till fem i sju i morse. OCH hon har inte vaknat en enda gång inatt! Härliga tider. Tyvärr tror jag inte det kommer hålla.

 

Så idag då?

Idag skulle jag vilja ha hit pappsi och den sidan av familjen och grilla med dem.

Skulle även vilja åka ner på stan och köpa vettigt sandpapper. Eller kanske en hyvel? Det skulle ju vara jäkla effektivt.

Vidare skulle jag vilja att det blev fint och soligt så man kunde vara ute med tösan. Sen kanske jag skulle vilja se film på kvällen.

 

Det jag måste göra idag är att föra tillbaka böcker till biblioteket. Jag måste vika in tvätten och tydligen måste jag dammsuga här igen (känner massas mulor när jag går barfota?).men det går ju fort och dagen är lång :D


Kommentarer

Postat av: camilla'

härligt med "sovmorgon" ;) och soligt och fint är det ju också =)

2008-05-02 @ 17:16:19
URL: http://ccurry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback